کد خبر: ۶۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس:

اقتصاد و صنعت باید در ورزش حرفه ای فارس ورود کنند

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: جهت ارتقا ورزش فارس باید اقتصاد و صنعت همانند استان های اصفهان و خوزستان به ورزش فارس هم ورود کنند.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه رضایی بیان داشت: مسوولان استان باید تلاش کنند تا کارخانجات و صنایع همچون پتروشیمی و پالایشگاه شیراز همانگونه که در استان های اصفهان، خوزستان، کرمان و غیره به ورزش حرفه ای ورود کرده اند، در استان فارس هم این اتفاق رخ دهد. وی در نشست با مسوولان اداره ورزش و جوانان شهرستان ها بیان داشت: سیاست دولت در ورزش و جوانان افزایش مشارکت هاست از این رو باید شرایطی فراهم کنیم تا بخش خصوص بتواند در ورزش و جوانان مشارکت داشته باشد .
وی افزود: فوتبال فارس در بحث پایه ها نتایج خوبی کسب کرده است اما به لحاظ عدم حمایت صنایع درفوتبال حرفه ای ضعیف عمل کرده و اداره ورزش و جوانان هم بر اساس قانون نمی تواند به ورزش حرفه ای و باشگاه ها کمک کند و تنها ورزش قهرمانی و همگانی است که می توانیم کمک کنیم .
رضایی افزود: عدم حمایت بخش خصوصی و صنایع سبب شده که همه ساله شاهد کوچ ورزشکاران نخبه فارس به استان های دیگر باشیم و این امر در حالی است که انها حاضرند برای شهرشان افتخار افرینی کنند و برغم میل باطنی خود و برای امرار معاش به استان های دیگر می روند.
وی بیان داشت: باید اتحادی میان ورزش و صنعت و اقتصاد به وجود آوریم و برای تحقق این امر نیاز است دولتمردان و به ویژه نمایندگان فارس در مجلس ورود کنند تا گامی قانونی و اساسی برای ورزش حرفه ای فارس برداریم و بتوانیم دوباره نام برق، فجر و دیگر تیم های ریشه دار فارس در فوتبال حرفه ای کشور زنده کنیم.
سرپرست ورزش و جوانان فارس خطاب به روسای شهرستانها در مورد جوانان گفت: از آنجا که هفته جوان نزدیک است باید براساس دستور العمل وزارتخانه و هیات دولت به نهادهای ذیریط اعلام کنیم تا تسهیلاتی برای انها فراهم کنند.
وی اظهار داشت: براین اساس نیز اداره کل ورزش جوانان در هفته جوان نیز اماکن ورزشی خود را به صورت رایگان و نیم بها در اختیار جوانان خواهد گذاشت .
رضایی افزود : ورزش و جوانان فارس بر اساس برنامه راهبردی وزارتخانه، کار را دنبال خواهد کرد واعتقاد داریم با خرد جمعی می توان به جوانان خدمت کرد و شرایطی فراهم آورد تا آنها درعرصه های جهانی برای ایجاد شور نشاط اجتماعی، افتخار افرینی کنند.

اقتصاد و صنعت باید در ورزش حرفه ای فارس ورود کنند
نظرات بینندگان