کد خبر: ۷۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

آیت‌الله وزیری: دشمن می خواهد بین امام و امت فاصله بیندازد

مبلغ بین‌المللی و استاد حوزه و دانشگاه به تبیین خطرهایی که آرمان‌های امام را تهدید می‌کند، پرداخت و گفت: عده‌ای با استحاله فرهنگی و عوض کردن جای حق و باطل به دنبال آسیب‌زدن به آرمان‌های امام(ره) هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله سید محمود وزیری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: نخستین آرمان امام راحل معرفی و توسعه اسلام ناب محمدی(ص) بود و ایشان با دوراندیشی‌های خود از آغاز حرکت، بحث اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کردند.

این مدرس دانشگاه و مبلغ بین‌المللی تصریح کرد: آنچه امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم و اسلامی که توسط گروه‌های تکفیری به دنیا ارائه می‌شود، همان اسلام انگلیسی و استعماری است که امام(ره) در مقابل آن اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کردند.

وی با تصریح بر نجات محرومان و مستضعفین جهان به عنوان ارمان امام(ره) گفت: مردان بزرگ در ایران زیاد بودند اما اولین شخصیتی که در طول تاریخ بعد از ائمه(ع) داعیه‌دار نجات محرومان و کمک به مستضعفین شد، حضرت امام(ره) بود.

آیت‌الله وزیری با تأکید بر اینکه مردم آزاده سایر کشورها نیز به امام(ره) ارادت دارند، اضافه کرد: تنها ما عاشق امام نیستیم بلکه به مرور زمان مشاهده کردیم که مردم آزاده سایر کشور مانند مردم غزه نیز ایشان را دوست دارند و عکس امام(ره) را بالا می‌برند؛ امروز در دست مردم مظلوم یمن که شیعه هم نیستند، عکس امام(ره) در کنار عکس مقام معظم رهبری قرار دارد و پرچم و سخن امام و برجستگی‌های ایشان را به دنیا عرضه می‌کنند و می‌گویند ما دنباله‌روی امام هستیم.

امام با عرضه تئوری جدید حکومت جهانی امام زمان(عج) قلم بطلانی را بر برخی تفکرها کشید

این مبلغ بین‌المللی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای حکومت جهانی مهدی آل محمد(عج) از دیگر آرمان‌های امام بود، تصریح کرد: امام با عرضه تئوری جدید حکومت جهانی امام زمان(عج) قلم بطلانی را بر برخی تفکرها کشید
.

وی افزود: رگه‌های انحرافی می‌گفت کسی نباید امر به معروف و نهی از منکر کند و هر چه گناه بیشتر شود زمینه مناسب می‌شود اما امام(ره) آمد با تأسیس جمهوری اسلامی بر این فرضیه خط بطلان کشید و امروز نیز باید جوانان و نیروهایی را تربیت کنیم که با قدرت در راستای یاری مهدی موعود(عج) گام بردارند.

هوشیاری و بیداری فرهنگی از آرمان‌های امام راحل بود

وی با تبیین خطرهایی که آرمان‌های امام را تهدید می‌کند، گفت: هوشیاری و بیداری فرهنگی از آرمان‌های امام راحل بود؛ چراکه امروز می‌خواهند جای حق و باطل را عوض کنند و این خطر بزرگی در راه آرمان‌های امام است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: گاهی با بدحجابی، گاهی با کج‌دهنی به نظام اسلامی، گاهی با اتهام زنی به روحانیت اصیل و گاهی با تضعیف نهادهای انقلابی و اسلامی و گاهی نیز با خالی کردن صحنه انقلابی از حضور مردم که اینها همه استحاله فرهنگی هستند، به مقابله با آرمان‌های امام می‌پردازند.

آیت‌الله وزیری ایجاد ناامیدی در میان مردم و جوانان را خطر دیگری در راه آرمان‌های امام ذکر و بیان کرد: دشمن از همه توان خود برای ناامید کردن مردم استفاده می‌کند و نقشه او این است که مردم را باید از نظام اسلامی، دولت و مذاکرات هسته‌ای، ناامید کرد؛ لذا باید مراقب باشیم که ذره‌ای در هیچ‌یک از این مراحل از راه، فرمان و رهنمود رهبری عقب نمانیم و جلو هم نزنیم بلکه همراه با ولایت گام برداریم.

تضعیف رهبری و ولایت فقیه خطر دیگری در راه آرمان‌های امام است

این عالم دینی به تضعیف رهبری و ولایت فقیه به عنوان خطر دیگری در راه آرمان‌های امام اشاره و عنوان کرد: در حالی که معیار باید در جامعه ما رهبری و ولایت فقیه باشد و اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم به نظام، دولت، مردم، جغرافیای کشور حتی اگر در مذاکرات توفیقی انجام نشود، صدمه‌ای وارد نخواهد شد لذا از مهم‌ترین چالش‌ها این است که یا عده‌ای از مردم یا بخشی از مسئولان از رهنمودهای امام فاصله بگیرند و این یک تهدید است.

وی گفت: دیگر آرمان امام راحل نصب میوه شجره طیبه در کشور با سه میوه «اقبال جهان به اسلام ناب محمدی(ص)»، «خودباوری» و «بیداری اسلامی» است.

نظرات بینندگان