کد خبر: ۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

سیمکان، اولویت ویژه گازرسانی استان فارس شد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مورد تصویب هیئت مدیره قرار گرفت اجرای خط انتقال گاز به روستاهای بخش سیمکان با برخورداری از اولویت اول و ویژه در پروژه های استان فارس بود.

به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم با اشاره به روند گازرسانی به روستاهای بخش سیمکان گفت: در سال های گذشته قسمتی از خط انتقال گاز به بخش سیمکان با هزینه ای افزون بر 7 میلیاردتومان انجام شد که بخشی از آن برای تملک زمین و بخش دیگر به اجرای خط انتقال اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: با جا به جایی دولت، طرحی را وزیر نفت پیشنهاد داد که بر اساس آن برای مناطقی که خط انتقال طولانی دارند ایستگاه تعریف شود؛ یعنی با تعبیه مخازن، گاز در آن قرار گرفته و به شبکه روستاها منتقل شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود این طرح برای بخش سیمکان نیز اتفاق بیفتد، بیان کرد: در این راستا حدود یک سال با وزارت نفت بحث داشتیم و در نهایت آنها قبول کردند پروژه خط انتقال به جای تعبیه مخزن در سیمکان اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه اطمینان، پایداری و ثبات خط انتقال در اجرای گازرسانی بیشتر است، خاطرنشان کرد: آنچه مورد تصویب هیئت مدیره قرار گرفت اجرای خط انتقال گاز به روستاهای بخش سیمکان با برخورداری از اولویت اول و ویژه در پروژه های استان فارس بود.

رضایی اضافه کرد: تنها پروژه ای که اولویت ویژه را به خود اختصاص داد اجرای خط انتقال گاز بخش سیمکان بود که با در اختیار قرار دادن آن به شرکت مجری که زیرمجموعه وزارت نفت است این پروژه اجرایی می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این پروژه همزمان با اجرای خط انتقال به طول 54 کیلومتر، شبکه داخلی روستاهایی که این خط از آنجا عبور می کند انجام می شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا یک سال آینده گازرسانی به منطقه سیمکان به اتمام برسد، اظهار کرد: بر اساس قوانین وزارت نفت در گذشته گازرسانی به هر واحدمسکونی حداقل چهار میلیون تومان هزینه داشت که این رقم امروز به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است منتها به دلیل اینکه قسمتی از این پروژه انجام و منطقه نیز محروم بود مورد حمایت جدی مسئولان قرار گرفت و اولویت گازرسانی استان شد که به زودی با مشخص شدن پیمانکار، عملیات گازرسانی به منطقه سیمکان انجام می شود.


نظرات بینندگان