کد خبر: ۷۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد:

واریز یارنه به حساب 76 میلیون و 57 هزار و 430 نفر/ آیا متوفیان و افاغنه هم یارانه می گیرند؟!

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز گفت: امروز برای 76 میلیون و 57هزارو 430 نفر یارانه واریز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، می دانیم که می دانید دولت بنا به قانون باید یارانه را هدفمند بین مردم توزیع کند، یعنی به نیازمندان بدهد نه همه اقشار مردم. اما تاکنون نه دولت نهم و دهم و نه دولت تدبیر و امید هیچکدام نتوانستند حق را فقط به مستحقش بدهند.سال هاست همه جمعیت ایران یارانه می گیرند؛ 45500 تومان.

دولت یازدهم ابتدای سال گذشته با تبلیغات وسیع اقدام به برگزاری رفراندوم «نه به یارانه» کرد اما تنها دو میلیون و 400 هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از دریافت یارانه انصراف دادند و به گفته سخنگوی دولت 73 میلیون نفر در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام کردند.

تعداد اندک انصرافی ها نتوانست دولت را راضی کند و نشان داد که اغلب مردم ایران حتی میلیاردها حاضر نیستند از 45500 تومان دل بکنند. مجلس به کمک دولت آمد تا یارانه مرفه هان را قطع کند. در بودجه سال 94 تبصره ای اضاف شد تا دولت به طور قانونی یارانه پردرآمدها را قطع کند. اما آنها اعلام کردند نمی توانند افراد با درآمد نجومی را شناسایی کنند!

سارمان هدفمندسازی یارانه ها اما ادعای دولت را تکذیب کرد. خبرگزاری فارس در اردیبهشت ماه امسال با انتشار مصاحبه ای تناقض دولتی ها را اثبات کرد و مشخص شد پزشکان، صرافان، دانشجویان رشته پزشکی، عضو هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از گروه‌هایی هستند که یارانه آنها حذف شده است.

البته در این رهگذر یارانه برخی هم بنا به تشخیص نادرست حذف شد که دولت از مردم خواست با مراجعه آدرس الکترنیکی yaraneh10.ir به حذف نام خود اعتراض و آن را ثبت کنند.

همه این مطالب یه طرف، صحبت های امروز نوبخت سخنگوی دولت طرف دیگر!

سخنگوی دولت گفت: برای 76میلیون و 57هزارو 430نفر بیش از 3 هزار و 460 میلیارد تومان یارانه به حساب سرپرستان یارانه واریزشد.

چند سوال از سازمان هدفمندی یارانه ها و شخص آقای نوبخت

به گواه سایت مرکز آمار ایران، جمعیت کشور در مهرماه سال 93، 77،777،777 نفر بود، یعنی 8 تا هفت. اگر 2 میلیون و 400 هزار نفر در اردیبهشت ماه 93، از دریافت یارانه انصراف داده اند، اکنون باید 76 میلیون نفر یارانه بگیرند؟

اگر خبر حذف یارانه بخشی از ثروتمندان صحت داشته باشد که چنین است، چرا باید بیش از 76 میلیون نفر یارانه بگیرند؟

آقای نوبخت می گوید 73میلیون نفر برای دریافت مجدد یارانه ثبت نام کرده و 2میلیون و 400 هزار نفر انصراف داده اند، حتی اگر این دو عدد با هم جمع شوند، می شود 75 میلیون و 400 هزار نفر. این عدد کجا و 76 میلیون و 57 هزار و 430 نفر کجا؟ این ها در حالی است که از فروردین سال گذشته تاکنون ثبت نام جدیدی صورت نگرفته است.

اگر تعداد یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۵۹ نفر نوزاد متولد شده در سال را هم به فهرست یارانه بگیران اضاف کنیم باز هم با عدد 76 میلیون فاصله زیادی دارد. واریز کردن یارانه به این تعداد از مردم، می تواند نشان دهنده دو مطلب باشد. 1- دولت به تمام انصرافی های سال 93 و تمام ثروتمندانی که ماه های گذشته از دریافت یارانه محروم شده بودند، مجددا یارانه می دهد. 2- یا دولت به متوفیان و افاغنه هم یارانه می دهد!

ای کاش، مسئولین در خصوص یارانه نقدی با شفافیت بیشتری عمل می کردند تا هیچ غریبه و ثروتمندی بر سر سفره فقرا ننشیند.
نظرات بینندگان