کد خبر: ۷۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

اکران مردمی فیلم‌های هسته‌ای در شیراز و 20 شهر فارس آغاز شد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: اکران مردمی فیلم‌های هسته‌ای به یاد «۱۱۴ شهید روستای فردو» در شیراز و 20 شهر استان به مناسبت مذاکرات هسته‌ای و در راستای روشنگری اکران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نیما زارع در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس که در منزل برادر شهید مهدی رکنی برگزار شد، گفت: سینمای مطلوب و فیلم خوب نباید خنثی باشد، پیام سینمای خوب همان پیام انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه ایراد وارد می‌کنند که این سینما جاذبه ندارد چون غرب به اشتباه ترویج کرده جاذبه با خشونت و مسائل غیراخلاقی ایجاد می‌شود اما این صحیح نیست، پیام‌های ارزشی هم اگر به درستی ارائه شود می‌توانند جذاب باشند حتی اگر پیام قوی باشد ضعف تکنیکی را هم پوشش می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این نشست خبر داد: اکران مردمی فیلم‌های هسته‌ای به یاد «۱۱۴ شهید روستای فردو» در شیراز و 20 شهر استان به مناسبت مذاکرات با کشورهای ۱+۵ و در راستای روشنگری و تبیین موضوعات مطرح شده در این خصوص از امروز به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

زارع با اشاره به جزئیات جشنواره فیلم کوتاه سکانس بیداری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها رشد سینما است و رشد سینما دو مؤلفه دارد.

وی استعدادیابی و تحول در ذائقه مخاطب را دو مؤلفه رشد سینما دانست و گفت: اگر تلاش کنیم مخاطب فیلم و نمایش از سطح معمول بالاتر بیاید موفق می‌شویم سینما را رشد دهیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای مطلوب است که نیروی مستعد را جذب کند و او را با آموزش‌های لازم در راستای مضامین ارزشی تقویت کند.

وی تأکید کرد: هر فیلمی جلوی ارزش‌های اسلام و انقلاب بایستد فیلم بد محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان