کد خبر: ۷۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

پاراگلایدر سوار لامردی عازم مسابقات جهانی اسپانیا می شود + عکس

ورزشکار لامردی رشته پاراگلایدر به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت می کند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، عطااله رحمانی ورزشکار لامردی در گفتگو با خبرنگار لامرود از اعزام به مسابقات جهانی پاراگلایدر کشور اسپانیا خبر داد.

وی که در رشته آکروباسی فعالیت دارد، در خصوص نحوه آشنایی با رشته ورزشی پاراگلایدر و علاقه مند شدن به آن اذعان کرد: حدود 3 سال است که در این رشته فعالیت می کنم. عامل اصلی آشنایی من با این رشته آقای محمود کرمی است که همیشه با پاراموتور در آسمان شهر پرواز می کرد و  پس از چند سال نگاه کردن انجام پروازهای ایشان، تصمیم گرفتم که من هم پرواز را انجام دهم. 



رحمانی خاطر نشان کرد: به منظور آموزش دیدن و آغاز کار بصورت کاملاً کلاسیک با توجه به راهنمایی های کسانی که در این رشته مشغول به فعالیت بودند، از مربیان طراز اول استانی و منطقه ای استفاده کردم.

وی با بیان اینکه در ابتدا فقط جدا شدن از زمین برایم مهم بود، افزود: هنوز هم بهترین لحظه زندگی ام زمانی است که با دلهره و ترس برای اولین بار پرواز کردم. پروازی که گرچه زمان زیادی نبود اما در حالی که بشدت عرق کرده بودم، خیلی خوشحال بودم و نمی دانستم خوشحالی ام را چگونه نشان دهم!.

این ورزشکار لامردی در خصوص رشته ورزشی ابراز داشت: این رشته در سطح حرفه ای عموما به دو زیر شاخه آکروباسی و مسافت تقسیم می شود. خلبان های رشته مسافت تلاش می کنند با  استفاده از جریانات و توده های هوا در ارتفاعی بین 6000 متری و 400 متری زمین، مسافت زیادی را طی کنند که رکورد مسافت دنیا در حال حاضر با پاراگلایدر صدها کیلومتر است .



رحمانی اضافه کرد: خلبانهای رشته آکروباسی هم با پاراگلایدر خود دست به اجرای حرکات نمایشی و زیبا می زنند.

وی همچنین یادآور شد: از دید تماشگران رشته آکروباسی هیجان و لذت بیشتری دارد و خلبان های مسافت در گروه های کوچکی در رشته کوه ها پرواز می کنند که شاید کسی متوجه حضورشان هم نشود، اما برای خلبان ها هر دو رشته جذاب است و حتی رشته مسافت خواهان بیشتری هم دارد. 

رحمانی دلیل انتخاب این رشته ورزشی را اینگونه توصیف کر: من هم بعد از یکسال پرواز کردن در جاهای مختلف تصمیم گرفتم در سطح بالاتری از پرواز قرار گیرم و برای اینکار رشته آکروباسی را که هیجان بیشتری داشت انتخاب کردم. 



وی به شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بعد از شرکت در چند مسابقه داخلی، به مدت 4 ماه است که به همراه گروه آکروباسی "آکرونالین" در اردوی تمرینی هستم که طبق برنامه ریزی این اردو تیرماه تمام می شود و بعد از آن به عنوان نماینده کشور عزیزمان برای شرکت در چند مسابقه جهانی عازم اسپانیا خواهیم شد که امیدوارم که بتوانیم جایگاه شایسته ای را کسب کنیم.

رحمانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: تلاش دارم در آینده ضمن کسب افتخارات برای کشورم، بتوانم به آشنایی این ورزش بین جوانان و علاقه مندان در شهرستان های جنوبی کشور کمک کنم تا ضمن استفاده از استعداد های منطقه، هرچه بیشتر برای کشور افتخارآفرینی شود. در پایان از خانواده ام که با حمایت هایشان کمک زیادی به پیشرفتم کردند و همچین از مربی عزیزم آقای منصوری که زحمات زیادی برای این رشته انجام داده اند، تشکر می کنم.
نظرات بینندگان