کد خبر: ۷۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۴
مدیرکل کمیته امداد فارس اعلام کرد:

توزیع 15 میلیارد ریال سبد کالا/ برگزاری جشن «رمضان و مهرورزی» در فارس با «جناب خان» و جمشید مشایخی

الهیاری گفت: 300 پایگاه جمع‌آوری فطریه روز عید فطر توسط شورای زکات در سراسر استان مستقر و 500 هزار پاکت فطریه توزیع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، علی الهیاری در نشست خبری گفت: رمضان بهار کارهای خیرخواهانه داوطلبانه است و فضیلت دستگیری از نیازمندان در این ماه دوچندان است.

85 تا 90 درصد فقرای فارس به نوعی با کمیته امداد متصل هستند

وی افزود: 85 تا 90 درصد فقرای فارس به نوعی با کمیته امداد متصل هستند و کمیته امداد به خاطر اشرافیت بر موضوع فقر در فارس، می‌تواند به عنوان رابط بین فقرا و خیرین عمل کند و نیت جامعه خیرین را عملی کند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با اشاره به برگزاری "جشن رمضان و مهرورزی" در فارس گفت: این جشن با هدف معرفی توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد در زمینه اشتغال خرد و جذب کمک‌های خیرین از امشب، چهارم تیرماه در پارک بعثت شیراز برگزار می‌شود و تا 12 تیر ادامه دارد.

الهیاری با بیان اینکه هنرمندان مختلف استان و کشور از جمله "جناب خان" برنامه هندوانه و جمشید مشایخی در جشن رمضان حضور می‌یابند، افزود: 15 هزار کاغذ برای نقاشی بین خانواده مددجویان توزیع شده و بزرگ‌ترین مسابقه نقاشی با عنوان رمضان و مهرورزی در این جشن برگزار می‌شود، همچنین درخت آرزوهای ایتام درست شده و مردم هر شب یکی از این آرزوها را برآورده می‌کنند.

هفته اکرام و اطعام فقرا و نیازمندان  با برنامه‌های مختلف از 15 ماه رمضان شروع می‌شود و تا شب شهادت امام علی ادامه دارد

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: هفته اکرام و اطعام فقرا و نیازمندان هم با برنامه‌های مختلف از 15 ماه رمضان شروع می‌شود و تا شب شهادت امام علی ادامه دارد،خیرین فارس هم در طول رمضان و در قالب طرح مفتاح‌الجنه از خانواده‌های ایتام و فقرا بازدید و آن‌ها را مورد تفقد قرار می‌دهند، پیش‌بینی کردیم هزار خانوار در این برنامه مورد تفقد مسئولین و خیرین قرار بگیرند.

در کل استان حدود 300 هزار خانواده نیازمند داریم

وی بیان کرد: امسال با همت خیرین تاکنون 15 میلیارد ریال سبد کالا شامل برنج، روغن، حبوبات و گوشت بین حدود 1500 خانواده نیازمند و ایتام توزیع کرده‌ایم، این مبلغ، مبلغ زیادی نیست چراکه 130 هزار خانوار نیازمند، تحت پوشش امداد هستند و در کل استان هم حدود 300 هزار خانواده نیازمند داریم و اگر این 15 میلیارد ریال را به ضریب 300 برسانیم شاید نیاز استان برطرف شود.

الهیاری اضافه کرد: برای رفع این حجم زیاد از نیازمندان استان مشکلات سالانه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم؛ درحالی‌که الآن مجموعاً 60 تا 70 میلیارد از طریق کمک‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود و نهایتاً تا 5 درصد نیاز را رفع می‌کند.

مردم می‌توانند با شماره‌گیری 36002 به خانواده‌های نیازمند کمک کنند

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه مردم می‌توانند با شماره‌گیری 36002 از هزار تومان گرفته تا هر مبلغی را که دوست دارند به خانواده‌های نیازمند کمک کنند، گفت: همچنین آمادگی داریم کمک‌های مالی و کالایی خیرین استان را جذب کنیم و در سراسر استان، به‌ویژه مناطق محروم توزیع کنیم.

سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان زکات فطریه توسط کمیته امداد فارس دریافت شد

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه رمضان همه دفاتر کمیته امداد در سطح استان مصمم به جمع‌آوری زکات فطره هستند، افزود: 300 پایگاه جمع‌آوری فطریه روز عید فطر توسط شورای زکات در سراسر استان مستقر می‌شود و 500 هزار پاکت فطریه هم توزیع می‌کنیم که مردم بتوانند فطریه‌های خود را از طریق پاکت به دفاتر کمیته امداد تحویل دهند، مبالغ جمع‌آوری‌شده در همان روز عید فطر به خانواده‌های نیازمند شناسایی‌شده داده می‌شود، سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان زکات فطریه توسط کمیته امداد فارس دریافت شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس، با اشاره به کسب مقام دوم کمیته امداد فارس در زمینه جذب تحصیلات اشتغال، افزود: سال گذشته 985 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی جذب و شش هزار و 315 طرح خوداشتغالی ایجاد کردیم که 3800 خانوار از محل اجرای این طرح‌ها به خودکفایی رسیدند.

نزدیک 120 هزار نفر از مددجویان بیمه کمیته امداد فارس هستند

الهیاری با بیان اینکه نزدیک 120 هزار نفر از مددجویان بیمه کمیته امداد فارس هستند، گفت: سال گذشته، 38 میلیارد در زمینه درمان خانواده‌های نیازمند هزینه کردیم، در طرح تحول درمان حجم مراجعات درمان به کمیته امداد فارس کاهش یافته و این نشان موفقیت این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه حداقل 200 میلیارد برای هزینه‌های موردی درمانی نیاز داریم، افزود: خدمات مکمل درمانی و بیمه تکمیلی برای رفع بخشی از گرفتاری‌های خانواده‌های فقرا، به شدت موردنیاز است و در برنامه‌های آینده می‌خواهیم خدمات مکمل درمان را از طریق کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی تقویت کنیم.

نظرات بینندگان