کد خبر: ۷۱۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

حکایت سینه چاکی استاد لیبرال دانشگاه تهران برای خاندان عالیجناب سرخ پوش

اظهارات درست و نادرست پیرمرد 67 ساله دانشگاه تهران از او چهره ای ساخته که در گعده ها و محافل سیاسی از او به عنوان تحلیلگر اختصاصی خانواده آیت الله هاشمی یاد می کنند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «آقای هاشمی در مواجهه با تندروها مصمم است تصویری که این افراد از روزهای ماندگار انقلاب ترسیم کرده‌اند را بازسازی کند و تصویر واقعی را به مخاطبین و خصوصا نسل جوان ارائه دهد. آیت‌ا... هاشمی تلاش دارد اعلام کند انقلاب اسلامی برای تحقق آزادی و دموکراسی به وجود آمد. می‌خواهد بگوید تفکر رادیکالیسم با انقلاب اسلامی هیچ‌گونه تشابهی ندارد» اشتباه نکنید اینها صحبت های یک عضو خانواده هاشمی نیست بلکه سخنان فردی است که او را تحلیل گر خانواده هاشمی می دانند!

«صادق زیبا کلام» یک سیاستمدار و ژورنالیسم اصلاح طلب است که یادداشت های خود را عموما در روزنامه های زنجیره ای آرمان و شرق منتشر می کند و در گفتن کلام های شاذ تبحر ویژه ای دارد. «دفاع از رضا خان»،« به رسمیت شناختن اسرائیل»، «مقایسه غنی سازی با دوختن مانتو»،«بوسیدن پای کسی که غنی سازی را متوقف کند» و دهها عبارت دیگر که نوع تفکر این چهره ی سیاسی را نسبت به مسائل داخلی و خارجی نشان می دهد. او در بزنگاههای سیاسی کشور مواضعی نزدیک و در حمایت از دیدگاههای هاشمی رفسنجانی می گیرد. اگر روزنامه ی آرمان را روزنامه ی روابط عمومی خانواده هاشمی بدانیم باید زیباکلام را سردبیر روزنامه بخوانیم. زیباکلام هرچند منتقد برخی از عملکردهای هاشمی است اما او را جزء مدافعان سیاست های فعلی هاشمی می دانند.

زیباکلام در مصاحبه ای مطبوعاتی در پاسخ به این سئوال که این احساس وجود دارد که شما بین چهره های نظام به آقای هاشمی رفسنجانی بیش از همه علاقه یا ارادت دارید می گوید:« کاملا درست است .اصلا داستان من و آقای هاشمی رفسنجانی از اوج دوران اصلاحات شروع شد. موقعی که آقای گنجی و دیگران مدام در روزنامه های اصلاح طلب مثل جامعه و طوس و غیره  آقای هاشمی را می زدند...»«...بنابراین احساس می کردم که اصلا از نظر اخلاقی این کار درست نیست؛ یعنی یک جور مظلوم گیر آوردن و تک گیر آوردن. همچنین حرف هایی که در مورد مسائل اقتصادی می زدند و می گفتند خودش یا خانواده اش دزد هستند...»

زیباکلام اعتقاد دارد که بند بند وجودش لیبرال است. وی در مورد مقایسه هاشمی دهه ی 70 و امروز می گوید: « خود آقای هاشمی در آستانه 80 سالگی متوجه شده اند که آزادی مطبوعات، مهم است. نبود زندانیان سیاسی مهم است. انتخابات آزاد[!] مهم است. خود ایشان متوجه چیزهایی شده که در دهه 60 و 70 به آن بی اعتنا بود»

استاد دانشگاه تهران هرگاه انتقادی متوجه خانواده هاشمی میشود احساس تکلیف می کند. او در فروردین ماه 94 طی یادداشتی در روزنامه ی شرق در انتقاد به کسانی که به مستند نبودن خاطره گویی هاشمی ایراد می گیرند می نویسند:« مشکل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این است که آنچه نقل شده، با خط‌ و ربط‌های سیاسی امروز برخی افراد و جریانات نمی‌خواند. اگر آنچه آقای هاشمی نقل می‌کردند، با چارچوب‌های سیاسی و جناحی تندروها مطابقت پیدا می‌کرد، نه‌تنها ایشان با اتهام خلاف‌گویی مواجه نمی‌شد بلکه از این خاطرات، مستند‌ها می‌ساختند»

این فعال سیاسی فقط حامی اکبر هاشمی رفسنجانی نیست بلکه نگاه خاصی به خانواده وی نیز دارد. زیباکلام بعد از انتشار فایل صوتی از سوی نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست فراری خارج نشین، درباره تلاش مهدی هاشمی برای سرنگونی نظام نیز از فرزندان هاشمی دفاع کرده و گفته است که: «خانواده آقای هاشمی به شدت به نظام وفادار هستند. هم مهدی، هم محسن، هم یاسر، هم فائزه و هم فاطمه هاشمی رفسنجانی می دانند که اگر این نظام خدایی ناکرده روزی دچار دگرگونی یا ساقط شود، مملکت دچار چه بی ثباتی، هرج و مرج و فروپاشی خواهد شد و این موضوع اول از همه دامن آنها را خواهد گرفت»

صادق زیباکلام در آخرین اظهاراتش در حمایت از هاشمی در پاسخ به این سوال که هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته است این من نیستم که عوض شده‌ام بلکه مخالفان سابق من عوض شده‌اند و به همان دلیل الان مواضع مشترکی داریم، می گوید: «به نظر من آقای هاشمی رفسنجانی 50 درصد درست می‌گوید. خیلی از کسانی که قبلا از ایشان انتقاد می‌کردند متوجه شده اند که اشتباه می‌کردند و از این بابت آقای هاشمی رفسنجانی درست می‌گوید»

اظهارات درست و نادرست پیرمرد 67 ساله دانشگاه تهران از او چهره ای ساخته که در گعده ها و محافل سیاسی از او به عنوان تحلیلگر اختصاصی خانواده آیت الله هاشمی یاد می کنند و برخی نیز معتقدند سخنانی که هاشمی به دلیل تبعات سیاسی نمی تواند به زبان بیاورد از کلام صادق زیباکلام شنیده می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴
0
غیبت؟؟؟