کد خبر: ۷۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر

قبور شهدای قیروکارزین عطرافشانی و گل‌باران شد

در گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه، آئین عطرافشانی و نثار گل به قبور مطهر شهدای قیروکارزین برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر، جمعی از مسئولان شهرستان قیروکارزین با حضور در گلزار شهدای شهر قیر ضمن قرائت فاتحه با عطرافشانی و نثار گل به مزار شهدا از جایگاه این والامقامان تجلیل و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند.

امام جمعه قیروکارزین در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته قوه قضائیه آرامش و آسایش کنونی کشور را نتیجه رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا دانست و اظهار داشت: امروز وظیفه ماست که با برقراری حق و عدالت آرمان شهدا را زنده نگه‌ داریم.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری افزود: شاید هیچ مکتب، کشور و ملتی به‌اندازه ما در دنیا دشمن و بدخواه ندارد و با تمام این دشمنی‌ها سفره امنیتی که در سراسر کشور گسترده شده نتیجه و ثمره همین خون‌های پاک است.

رئیس دادگستری قیروکارزین نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از گل‌باران و عطرافشانی مزار شهدا میثاق با آرمان‌های حق و عدالت است.

محمود فخارزاده اضافه کرد: شهدا چشم‌وچراغ این ملت هستند و امروز مردم ایران اسلامی زیر سایه ولایت با ادامه دادن راه شهدا، بر قله‌ اقتدار ایستاده‌اند.

وی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل امروز تاکید کرد و ادامه داد: هر چه بیشتر بتوانیم در مسیر آرمان‌های شهدا گام برداریم بهتر خواهیم توانست از آرمان‌های انقلاب و نظام صیانت کنیم.

فرماندار قیروکارزین نیز در سخنان خود در حاشیه این مراسم عنوان کرد: شهدا و رزمندگان اسلام، زمانی از اسلام و ولایت دفاع کردند که نه پست و مقامی بود و نه زندگی پر زرق‌وبرق امروز وجود داشت.

اشکان کاظمی ادامه داد: شهدا به عشق خدا رفتند و روح بزرگشان پرواز کرد و به خدا رسید و امروز ما باید به فکر آرمان‌هایی باشیم که شهدا به خاطر آن فدا شدند و با جان و دل در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم.

وی در پایان افزود: شهدای سرافراز و گرانقدر انقلاب اسلامی باعث تحکیم و استواری نظام مقدس اسلامی ما شدند و سر‌افرازی و عزت و افتخار این نظام در عرصه جهانی مدیون ایثار و فداکاری شهداست.

نظرات بینندگان