کد خبر: ۷۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد

گزینه های اصلاح طلبان برای استانداری فارس/ اعضای «بنیاد باران خاتمی» در صدر فهرست

خبر استعفای سید محمد احمدی استاندار فارس به نوعی تنور گمانه زنی های سیاسی برای انتصاب استاندار جدید استان فارس را داغ کرد و در این روزها و ساعات لابی های سیاسی گسترده ای برای معرفی گزینه های جدید برای این سمت در حال انجام است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، استاندار جدید فارس کیست؟ این بی گمان مهم ترین بحث روز محافل سیاسی استان پهناور و سیاست زده فارس است. استانداران به لحاظ جایگاه و شان روسای جمهور کوچک یا منطقه ای هستند به طوری که نحوه عملکرد و رویکردهایشان تاثیر بسزایی در پیشرفت یا پسرفت آن منطقه دارد.

قانون می گوید مسئول مستقیم تعیین استانداران شخص وزیر کشور است، اما برخی مولفه ها و شخصیت ها در این خصوص نقش دارند. از رئیس جمهور تا نمایندگان مجلس و شخصیت های صاحب نفوذ و معتمدان بومی و محلی مجموعه هایی هستند که در تعیین استانداران تاثیر گذارند.

خبر استعفای سید محمد احمدی استاندار فارس به نوعی تنور گمانه زنی های سیاسی برای انتصاب استاندار جدید استان فارس را داغ کرد و در این روزها و ساعات لابی های سیاسی گسترده ای برای معرفی گزینه های جدید برای این سمت در حال انجام است.

شیرازه با هدف اطلاع رسانی و شفاف سازی فضای سیاسی استان به معرفی سوابق اجرایی و تحصیلات برخی از گزینه های اصلاح طلبان برای استانداری فارس می پردازد:

هادی پژوهش: او اصالتا اهل جهرم است. پژوهش اکنون رئیس شورای اصلاح طلبان استان خراسان رضوی است. وی یکی از صنعتگرانی است که در دعوت از عناصر افراطی به شهر مشهد نقش بسزایی دارد. پژوهش زمانی که شخص مورد نظرش( مظفری) به عنوان استاندار خراسان رضوی انتخاب نشد گفت: به دیدار آقای رشیدیان استاندار خراسان رضوی رفتیم و درخواست کتبی دادیم کمک کنیم اما جوابی نشنیدیم. او اضافه می کند: بی اعتنایی به جریانات سیاسی ریشه دار هنر نیست!

سید ابوالفضل رضوی: متولد 1335 شهرستان خمین است و کارشناسی ارشد زمین شناسی دارد. وی از سال 66 تا 70 معاون استاندار زنجان و فرماندار قزوین بود. رضوی از سال 71 تا 83 نماینده مردم نائین در مجلس بود اما شورای نگهبان صلاحیت وی را در دور هشتم و نهم مجلس تایید نکرد. وی جزء متحصنین مجلس ششم و از نویسندگان نامه معروف به جام زهر به رهبر انقلاب به شمار می رود.

عبدالحمید معافیان: وی رئيس اسبق سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس و مدیر مجموعه احسان و در سال 92 رئیس ستاد اصلاح طلبان فارس بود که در همان سال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی به شدت طرفدار ارتباط با آمریکاست و می گوید چون با انگلیس ارتباط داریم چرا با آمریکا نداشته باشیم.

کریم شورانگیز: او متولد 1336 شهر شیراز و دارای مدرک کارشناسی ارشد برق الکترونیک و مدیریت دولتی است. وی از سال 76 تا 78 معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه را بر عهده داشت  و در سال 78 تا 82 استاندار کهگیلویه و بویراحمد و از 82 تا 84 استاندار ایلام بود. شورانگیز یکی از فعلان مطرح اصلاح طلب فارس و از ارادتمندان ویژه خاتمی است که به چهارچوب و کار فعلی شورای نگهبان انتقاد دارد.
 
اسماعیل تبادار: او متولد سال 1336 شهر گناوه است. تبادار از سال 79 تا 81 معاون عمرانی استاندار فارس بود و از سال 82 تا 84 استاندار بوشهر شد. او در دولت روحانی مدیرکل فرودگاه های کشور شد اما به دلیل اختلاف هایش با وزیر راه استعفا داد. وی در بحث خروج از حاکمیت در زمان مجلس ششم جزء استانداران مستعفی بود. تبادار در سال 88  در حمایت از موسوی در عسلویه سخنرانی کرد و در سال 92 بعد از این هاشمی رفسنجانی نتوانست کاندید ریاست جمهوری شود به ستاد عارف پیوست. تبادار در حال حاضر رئیس بنیاد باران در بوشهر است.

جمشید انصاری: استاندار فعلی استان زنجان و از اصلاح طلبان شاخص این استان است و نماینده زنجان در مجلس هشتم بود. از دیگر سوابق انصاری می توان به، استاندار آذربایجان غربی، عضو ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد، عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، عضو شورای عالی اداری کشور به عنوان صاحب نظر به انتخاب رئیس جمهور وقت رئیس دولت اصلاحات،  اشاره کرد. وی عضو ستاد میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 بود و قبل از این که استاندار زنجان شود مدیرعامل بنیاد یاران در زنجان بود. وی جزء 11 نماینده ای بود که بعد از سخنان مقام معظم رهبری درباره فتنه در سال89، به دیدار رئیس دولت اصلاحات شتافت. او همچنین مشاور اقتصادی رئیس دولت اصلاحات هم بود. انصاری پس از تصدی استانداری در دولت روحانی دو حزب منحله، مشارکت و مجاهدین راه رسمیت داد. با یونسی، نعمت زاده و آخوندی در دولت اعتدال ارتباط ویژه ای دارد.

محسن نریمان: معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید می باشد. وی 4 دوره نماینده مردم بابل در مجلس بوده و وی مدتی استاندار خراسان شمالی هم بوده است. محسن نریمان وقتی در دیدارهای نوروزی به دیدار سران فتنه رفت با انتقاد امام جمعه بابل مواجه شد. او در پاسخ امام جمعه گفت: کار من در راستای جذب حداکثری است! و حرف های شما زمینه ساز اغتشاش! مردم بابل در واکنش به این گستاخی نریمان با نوشتن طوماری خواستار ابطال اعتبار نامه وی شدند.

ابراهیم انصاری لاری: او متولد سال 1339 دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل است. انصاری لاری عضو حزب منحله مشارکت و استاندار فارس در دولت اصلاحات بود. وی مدتی رئیس ثبت احوال و مشاور وزیر کشور هم بود. انصاری لاری لیدر و هدایت کننده جریان اصلاحات در فارس است. او مهره اصلی موسوی لاری و عضو اصلی اتاق فکر جریان فتنه در جنوب کشور محسوب می شود و نماینده فارس در بنیاد باران است.

سید حسن رسولی: استاندار اصلاح طلب اسبق خراسان  است. او عضو حزب منحله مشارکت و کاندید رد صلاحیت شده مجلس هشتم است. در زمان استانداری اش در استان خراسان، با طاهر احمدزاده یکی از متهمان اصلی توطئه براندازی نظام دیدار و او را به جلسه شورای اداری استانداری می برد! در سال 88 برای میرحسین موسوی سخنرانی تبلیغاتی می کرد و در سال 92 پس از کناره گیری عارف از روحانی حمایت کرد. هم اکنون مسئولیت بنیاد باران در تهران بر عهده اوست.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
هیچ کدومش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
قحط الرجال که میگن اینه...!!!!
اون وقت یکی که اهل اعتدال باشه!!!! وجود نداره؟؟؟؟؟
ناشناس
-
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
جناب شیرازه چیزی کم نگذاشتی در تهمت زدن به افراد می خواستی کمی از کارهای انصاری لاری در شهر شیراز بنویسی که پس یک قرن ورودی های شیراز به صورت امروز در اورد من شاهد کشته شدن هزاران نفر در تصادفات رانندگی از شیراز تا سروستان بودم انصاف هم خوب است چوب حراج به سرمایه های کشور نزنید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
بهترین گزینه برای تصدی استانداری فارس، آقای علیرضا انصاری مدیرکل فعلی ثتبت احوال استان می باشد . کسی که با سال ها تجربه فرمانداری و معاونت استانداری در سطح فارس آشنایی ویژه ای با مسایل دارند و از طرف دیگر به دور از هرگونه خط و ربط سیاسی صرفا به عمران و آبادانی حوزه های تحت مسئولیت خود اهتمام داشته اند .
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
این کشور و مملکت مدیون اصلاح طلبان می باشند هر گاه قدرت بدست اصلاح طلبان افتاده کشو ر رو به رشد و توسعه رفته و مردم احساس ارامش کرده اند اما متاسفانه عده ای منفعت طلب و سود جو که درقالب دلسوز و میانه رو وارد شده و با جمع آوری طوار و امضاء در محافل نماز جمعه شروع به اتهاو و توهین به انسان های مومن می کنند.بخدا ی واحد و قهار اینها دغدغه خودشان دارند کمترین دلسوزی برای مردم ندارند پس دولت فریب این عده قلیل نخورد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
دولت روحانی با 50 درصد ارا سرکار آمد اینها فکر می کنند 50 درصد دیگر واقعا خس و خاشاک هستند . صد رحم به احمدی نژاد که رسما اعلام کرد
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
اقای انصاری مدیر کل ثبت احوال که معاونت حقوقی ثبت احوال را تقدیم فامیل اقای احمدی استاندار
سابق نمود تا خود را تثبیت نماید...واقعا ایشان اصلا سیاسی نیستند!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
شمایی که جرات انتشار نظرو نداری پس خبر نذار لطفا
ایمان
UNITED KINGDOM
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴
0
داعشی نظر منو بذار