کد خبر: ۷۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
تا معلولیت فاصله ای نیست؛

اقدام درخور تقدیر دادگستری لامرد در حمایت از معلولان + عکس

دیگر نهاد های دولتی که فضای نامناسبی برای عبور و مرور معلولین دارند، این اقدام شایسته دادگستری شهرستان لامِرد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش شیرازه به نقل از لامرود، امروز می خواهیم از شهری بنویسیم که مهربانی خودش را بر اساس عدالت تقسیم نکرده است.

برخورد شهر لامِرد با شهروندانش متفاوت است، این شهر با آنهایی که برای راه رفتن از ویلچر استفاده می کنند، آنچنان مهربان نیست که با دیگر شهروندان است.

در جامعه مدرن امروزی با وجود ابزار ها و امکانات جدید، حوادثی همانند تصادف، سقوط از ارتفاع، بیماری و ... رخ می دهد که می توان گفت، تا معلولیت فاصله ای نیست.

بالارفتن از پله های بلند و زیاد ورودی برخی از ادارات، نهاد های دولتی و مراکز مهم شهر ما همانند داروخانه ها، بانک ها و ... برای معلولان بسیار طاقت فرسا و سخت است

برخی از خیابان های شهر ما با وجود خط کشی عابر پیاده، باز هم برای این قشر از جامعه امن نیست و عبور و مرور معلولان در پیاده رو هایی شهر با ناهمواری فراوان برایشان سخت و خطرناک است.

معلولان شهر ما دعایشان این است که کمتر سر و کارشان به سازمان یا اداره دولتی بیفتد، چون از همان جلوی در باید منتظر بمانند تا کسی برای بالا رفتن ویلچر از پله‌ها کمکشان کند.

این تنها برگی از کتاب زندگی معلولان شهر ماست، شهری که نه فقط خیابان‌ها و کوچه‌ها که همه مکان‌های عمومی و تجهیزات و امکانات موجود در آن با معلولان نامهربانی می‌کند.

شهر معلول

اما چند روز گذشته دادگستری شهرستان لامِرد به داد معلولان این شهر رسید. این نهاد دولتی با  اقدام به نصب یک دستگاه بالابر ویژه معلولین و افراد سالمند، فضای مناسبی را برای این شهروندان به وجود آورد است.

دادگستری لامرد از جمله ادارات و نهاد های دولتی بود که همواره برای رفت و آمد معلولین نامناسب بود.

دیگر نهاد های دولتی که فضای نامناسبی برای عبور و مرور معلولین دارند، باید این اقدام شایسته دادگستری شهرستان لامِرد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دادگستری لامرد - اداره بهزیستی لامرد

پس از این حرکت مهم دادگستری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد به همراه برخی از معلولان با حضور در دادگستری لامرد از این اقدام حجت الاسلام محمد امین غفاری رئیس دادگستری این شهرستان تقدیر و تشکر کردند.

برچسب ها: لامرد ، معلول ، دادگستری
نظرات بینندگان