کد خبر: ۷۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس:

رسالت خبرنگاران اصلاح ذهن و فکر مردم و جایگاه آن ها کمتر از قضات نیست/ خبرنگاران را برای تهیه گزارش به مناطق محروم می بریم

اللهیاری گفت: خبرنگاران نیز باید بتوانند آزادانه نظر دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود اصحاب رسانه و قلم را لازمه داشتن یک جامعه پیشرفته و توسعه یافته دانست و اظهار امیدواری کرد که اصحاب رسانه و خبرنگاران در جامعه جایگاه شایسته خود را پیدا کنند.

علی اللهیاری در مراسم قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران فعال در حوزه کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: اصحاب رسانه و کسانی که قلم می زنند اثربخش ترین فعالیت‌ها را برای توسعه جامعه انجام می دهند.

وی با اشاره به استقبال مردم از اجرای طرح اکرام ایتام، گفت: ده سال است که برای استقبال مردم از طرح محسنین و کمک به افراد نیازمند غیریتیم تبلیغ می‌کنیم اما این طرح با اقبال خوبی مواجه نشد تا اینکه احسان علیخانی در سه برنامه ماه‌عسل به معرفی این طرح پرداخت و باعث شد سیصد هزار نفر در سامانه ثبت نام کنند که این نشان‌‌دهنده قدرت و تأثیر رسانه است.

اللهیاری با بیان اینکه اکنون مادر، خواهر و پدر احسان علیخانی حامی خانواده‌های نیازمند استان فارس هستند، اظهار کرد: با پانزده هزار نفر از کسانی که در سامانه طرح محسنین ثبت‌نام کرده بودند، تماس گرفتیم و سیزده هزار نفر به عنوان حامی خانواده ها اعلام همکاری کردند.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگاری که از وی خواست به عنوان هدیه روز خبرنگار، خبرنگاران را برای تهیه گزارش به مناطق محروم ببرند، گفت: این دلسوزی شما قابل تقدیر است و برای تور بازدید خبرنگاران از مناطق محروم آمادگی داریم ضمن اینکه در همین شهر گل و بلبل شیراز هم مناطق محروم بسیاری وجود دارد که در آن خانواده‌ها با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از مسئولین نیز از این مناطق بازدید کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس همچنین اظهار کرد: مجموعه تفریحی فرهنگی آیت‌الله ربانی شیرازی شش ماه در سال پذیرای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد سراسر کشور است و هر هفته ۱۶۰ دانش‌آموز در برنامه های فرهنگی و تفریحی این مجتمع شرکت می‌کنند و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز می‌توانیم میزبان اردوهای یک روزه گروه‌های دانش‌آموزی از مناطق محروم باشیم.

اللهیاری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر دموکراسی خوب است و قرار است مطبوعات رکن چهارم دموکراسی باشند، چاره ای نداریم جز اینکه یک انجمن قوی رسانه‌ای به‌ویژه برای قشر خبرنگار داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه هرچه از قلم خبرنگاران تراوش کند مهندسی افکار عمومی جامعه را رقم خواهد زد، گفت: جایگاه خبرنگاران کمتر از جایگاه قضات نیست چراکه خبرنگاران بر افکار عمومی مسلط و تاثیرگذار هستند بنابراین همانگونه که یک قاضی حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کند تا بتواند راحت و آزاد حکم و رأی صادر کند، خبرنگاران نیز باید بتوانند آزادانه نظر دهند و اینقدر قلم صنف خبرنگار قدرت داشته باشد که هیچ کس جرأت خطا کردن نداشته باشد.

اللهیاری با انتقاد از اینکه در جامعه بیشتر به مسائل مادی پرداخته شده و از مسائل و امور انسانی غافل شده‌ایم، گفت: یک روحانی متخصص روح ماست و رسالت روحانیون و خبرنگاران اصلاح ذهن و فکر مردم است و اگر ما روحانیون و خبرنگارانی کامل و شش دانگ داشته باشیم وضعیت روانی و فرهنگی جامعه بهبود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر خبرنگار دغدغه داشته باشد و فکر او با یک هدیه و پاداشی برخلاف اصول حرکت کند نمی‌تواند جایگاه و رکن بودن خود را حفظ کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران از دهه شصت به بعد خدمات زیادی به مردم ارائه داده است اما ميزان رضايتمندی از خدمات به ميزان ارائه آن‌ها نبوده است زیرا مطبوعات و رسانه‌های بيگانه در اين سال‌ها به بزرگنمايي در ضعف‌ها پرداخته‌اند درحالی که رسانه‌هاي داخلي توانايی‌ها و خدمات و عملکردها را به خوبی تبیین نکرده‌اند.

اللهیاری با بیان اینکه آرزوی من این است که نگاه به جامعه و مطبوعات یک نگاه قوی‌تری باشد و خود خبرنگاران هم یک همت جدی‌تری داشته باشند، تصریح کرد: باید گزارشات اجتماعی و پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم و همچینین تبیین و ترویج آداب و سنن ایرانی- اسلامی در رسانه‌ها پر‌رنگ تر شود.

نظرات بینندگان