کد خبر: ۷۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

برپایی جشن ازدواج در مرکز توانبخشی معلولین ذهنی امید سروستان

عروس و داماد جوان سروستانی با حضور در مرکز توانبخشی معلولین ذهنی امید این شهرستان، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، یک زوج جوان سروستانی در یک حرکت نمادین، مجلس جشن عروسی خود را در یکی از مراکز نگهداری معلولان ذهنی بهزیستی این شهرستان برگزار کردند.

داماد جوان این مراسم در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار سروآنلاین، هدف از انجام این کار را کمک به تغییر نگاه بیش از پیش مردم نسبت به این گروه از افراد جامعه عنوان کرد و گفت: به اتفاق همسرم تصمیم گرفتیم که  زندگی مشترکمان را در کنار این گروه از افراد جامعه آغاز کنیم و بسیار خوشحالم که خداوند به ما لطف کرد و به سهم خود توانستیم هم شادی روزهای آغازین زندگی مان را با آنها تقسیم کنیم هم با دعوت از دوستان و آشنایان زمینه حضور بیش از پیش مردم در جهت دیدار از نزدیک  با این معلولان را فراهم نماییم.

وی که برادر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس سروستانی است، از خوشحالی بسیار زیاد خود و میهمانان این جشن گفت و تاکید کرد: با وجود اینکه آنها بهره کمی از نظر روحی و روانی دارند اما باور کنید در این چند ساعتی که ما مهمان آنها بودیم چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتیم.


حسن انجام وظیفه،مهربانی نسبت به یکدیگر، احترام گذاشتن ،نظم و ترتیب، کار و تلاش و.... اینها گوشه ای از رفتارهای معلولین این مرکز می باشد که برای هر بیننده ای قابل تامل و به نوعی درس زندگی است.

وی در پایان این گفتگو با اشاره به انجام هزینه های سنگین عروسی و برخی اسراف هایی که در این مجالس صورت می گیرد تاکید کرد: ما در طول سال، مبالغ بسیاری را  صرف زندگی خود می کنیم  که شاید خیلی از آنها بیهوده باشد و اثری در زندگی نداشته باشد، اما می توان با کمترین هزینه و کمترین وقت، بهترین کارها را انجام داد که یکی از این کارهای خوب، شاد کردن دیگران به ویژه کسانی است که به اراده خدا از برخی نعمت ها محروم اند و این مساله باید برای ما یک درس عبرت و زمینه شناخت دقیق تر نسبت به خداوند است.

تقدیر از مدیریت و پرسنل مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی امید، جمله پایانی این داماد جوان بود. 

خاطر نشان می شود این مرکز خیریه مردمی در روستای سیف آباد بخش کوهنجان قرار دارد  و در حال حاضر بیش از 120 معلول ذهنی تحت نظارت بهزیستی سروستان  در آن نگهداری می شوند.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان