کد خبر: ۷۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی خِرامه برگزار شد + مصوبات

فرماندار خرامه با اشاره به اهميت کتابخواني و مطالعه گفت: براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه هاي فرهنگي در جامعه، بايد به کتاب و کتابخواني بيشتر توجه شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی با حضور کارشناسان اداره کتابخانه های عمومی فارس و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل سالن شهید موسوی فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه ضمن بیان نکاتی در باب اهمیت مطالعه و کتابخوانی،  کلیه دستگاههای اجرای شهرستان را ملزم به همکاری با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمود و افزود: بنا به خواست رهبر معزز انقلاب امر کتاب و کتابخوانی باید در میان مردم ما به یک سیره و سنت تبدیل شود.

نوراله اسپرجانی فرماندار خرامه با اشاره به اهميت کتابخواني و مطالعه گفت: براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه هاي فرهنگي در جامعه، بايد به کتاب و کتابخواني بيشتر توجه شود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی خرامه ضمن خیر مقدم به مدعوین و بیان اینکه فرهنگ و فرهنگ سازی یک امر فرابخشی و بین بخشی است، گفت: متولیان امر کتاب و کتابخوانی باید توان ایجاد جذب و رغبت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به کتاب و کتابخوانی را داشته باشند و برای عملی سازی این هدف می توان با برنامه ریزی های لازم، و اقدامات درست زمینه تحقق آن بویژه در سطح  شهر و روستاها را فراهم کرد.

بهرام نجفی رییس اداره کتابخانه های عمومی خرامه پس از قرائت دستور کار جلسه حضور رییس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکتها و نیز کارشناس انجمن ها را مغتنم شمرده و خواهان بحث و بررسی هرچه بیشتر مباحث پیش روی جلسه شد.

وی پس از ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان، نقطه عطف عملکرد کتابخانه عمومی را با وجود بضاعت مالی اندک در بحث مجموع اعضاء جذب شده و میزان امانت کتاب دانست و افزود: متوسط عضویت در سطح استان 4/2 دهم و در سطح شهرستان خرامه 2/4 می باشد که این نشان از عملکرد مثبت کتابداران و حصول اهداف نهاد طی سال جاری بوده است.

 پس از بحث و بررسی در موارد مختلف توسط حضار جلسه با صدور مصوبات زیر به کار خود پایان داد :

 

1- اسناد مربوط به راه اندازی دومین کتابخانه نهادی در خرامه توسط امام جمعه محترم به کارشناسان محترم اداره کل تحویل داده شود. این کتابخانه با متراژ 200 متر مربع در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) راه اندازی خواهد شد.

2- مصوب شد اداره کل کتابخانه های فارس اسناد مربوط به چگونگی پرداخت نیم درصد از درآمد را به شهرداری خرامه جهت بررسی مجدد مبلغ نیم درصد تحویل دهند.

3- مقرر گردید مسابقه کتابخوانی ویژه مدیران ادارات شهرستان با همکاری فرمانداری و محیط زیست برگزار گردد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان