کد خبر: ۷۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سخنان تامل برانگیز امام جمعه آباده در جمع پزشکان:

اگر پزشکان وارد فاز مادی شوند، حرف هایی می شنوند که نباید بشنوند

امام جمعه آباده اظهار داشت: اگر پزشکی مانند روحانیت وارد فاز مادی شود، کارشان از سکه می افتد، زیرا کار پزشکی قداست دارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، مراسم تجلیل از پزشکان شهرستان آباده در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور 150 پزشک عمومی، متخصص و داروساز برگزار شد، از چهره ماندگار پزشکی و همچنین پزشکان نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی امام جمعه آباده طی سخنانی، با تشکر از زحمات پزشکان، جایگاه این شغل را مقدس دانست و گفت: علم بدن مقدمه علم ادیان است و از این لحاظ بین علما و پزشکان اشتراکی وجود دارد.

وی در پیشنهاداتی به جامعه پزشکی ، برگزاری جلسات مستمر اخلاق برای پزشکان را یکی از راهکارهای افزایش کیفیت بخش درمان شهرستان عنوان کرد و گفت: در بیگانه شدن با دین همین بس که از احادیث و سخن بزرگان دین فاصله بگیریم.

تجلیل از پزشکان آباده

موسوی خراسانی انتشار یک نشریه علمی و اجتماعی را نیز برای تبادل اطلاعات روز علمی و تجارب خود پزشکان با قلم روان برای استفاده عموم مردم موثر دانست و تصریح کرد: مردم با بسیاری از ابعاد کار پزشکان اطلاع ندارند و به همین سبب ذهنیت های غلطی در آن ها شکل می گیرد ، آمار واقعی کار خود را به مردم بگویید زیرا مردم دشمن آن چیزی هستند که نمی دانند.

احداث کتابخانه های کوچک در مطب ها و مراکز درمانی از دیگر پیشنهادات امام جمعه آباده به پزشکان بود تا علاوه بر موثر بودنشان در موضوع درمان، در ارتقاء سطح آگاهی مردم نیز نقشی ایفا کنند.

وی از ورود پزشکان به بحث های مادی انتقاد کرد و گفت: اگر پزشکی مانند روحانیت وارد فاز مادی شود، کارشان از سکه می افتد، زیرا کار پزشکی قداست دارد و اگر مادی شد، مردم حرف هایی که امروز می زنند را پشت سر پزشکان می گویند.

امام جمعه شهرستان آباده با بیان اینکه همه علوم پزشکی به اعتراف بزرگان منصف این رشته، از ما مسلمانان است خاطرنشان کرد:  متاسفانه امروز از سوی برخی درمان را در تبلیغ داروهای خارجی مطرح می کنند و این می تواند یک بی غیرتی ضمنی که در کار همه ما است و گاهی دامن مقدس پزشکان را می گیرد که خوب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در پایان از سازمان نظام پزشکی شهرستان خواست که گزارش هایی را در طول سال به شهروندان ارائه بدهند تا مردم در جریان زحمات پزشکان خدوم قرار بگیرند و گرد و غباری که بر چهره پزشکان با همه زحماتی که می کشند، دیگر ننشیند.

محمدرضا زارع فرماندار آباده، دکتر احمدی رئیس هیات مدیره نظام پزشکی آباده و دکتر مهدوی از سخنرانان دیگر این جلسه بودند.

در این مراسم از دکتر قدرت الله فرزام متخصص قلب و عروق به عنوان چهره ماندگار پزشکی شهرستان، تجلیل شد و همچنین دکتر مرجان کریمی داروساز، دکتر ایمان اسعدی، دکتر حیدر سلیمی پزشک خانواده شهری، دکتر لیلا ادیب زاده پزشک خانواده روستایی، دکتر سهیلا سلیمی پزشک اورژانس، به عنوان پزشکان نمونه شهرستان قدردانی شد.

این مراسم به همت نظام پزشکی آباده با هنکاری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آباده برگزار شد.

لازم بذکر است نظام پزشکی شهرستان آباده از سال 1372  شروع بکار کرده است و تا کنون 6 دوره انتخابات هیات مدیره برگزار شده است و 155 پزشک و کارشناس در نظام پزشکی شهرستان آباده عضو هستند.

برچسب ها: آباده ، امام جمعه ، پزشکان
نظرات بینندگان