کد خبر: ۷۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

روستای شهید آیت الله طالقانی در نورآباد ممسنی

از سال 54 که آیت الله مدنی در شهرستان ممسنی تبعید بودند برای دریافت آخرین اخبار نمایندگانی را انتخاب کرده بودند و این افراد رابط بین آیت الله مدنی با آیت الله طالقانی، آیت الله دستغیب و ... بودند.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین روستای شهید آیت الله طالقانی در 40 کیلومتری نورآباد ممسنی و در بخش ماهور میلاتی واقع شده است. این روستا هم اکنون بیش از 60 خانوار را در دل خود جای داده است.

در زمان طاغوت نام این روستا قلعه گچی بوده که در روز شهادت این روحانی برجسته و مبارز یعنی 19 شهریور ماه 1358 ، بزرگان و ریش سفیدان نام این روستا را به ایت الله طالقانی تغییر نام می دهند.

منوچهر جعفری از معتمدین روستا به خبرنگار ما گفت: از سال 54 که آیت الله مدنی در شهرستان ممسنی تبعید بودند برای دریافت آخرین اخبار نمایندگانی را انتخاب کرده بودند و این افراد رابط بین آیت الله مدنی با آیت الله طالقانی، آیت الله دستغیب و ... بودند.

برخی از اهالی این روستا از نمایندگان حجت الاسلام مدنی بودند و به همین دلیل با آیت الله طالقانی آشنا شدند و این ابوذر زمان را شناختند. بنابراین در روز شهادت این روحانی بزگوار تصمیم گرفته شد نام روستا تغییر کند.

علیرضا جعفری نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مردم این روستا به خاطر علاقه ای که به آیت الله طالقانی داشتند این روستا را به نام آن بزگوار مزین کردند.

در زمان شاهنشاهی این روستا در حد چند کومه بود و بیشتر محل اطراق عشایر به حساب می آمد اما هم اکنون خدمات بسیار زیادی از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن اهداء شده است.

در زمان طاغوت آنقدر اغماض بود که بسیاری از روستائیان آیت الله طالقانی و یا امام خمینی (ره) را نمی شناختند حتی آیت الله مدنی که در نورآباد تبعید بود کسی جرات نمی کرد به دیدار ایشان برود و در شرایط امنیتی خاصی قرار داشتند. تنها برخی از افراد آن هم مخفیانه می توانستند با ایشان دیدار کنند.

روستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنیروستای طالقانی ماهور میلاتی ممسنی

پایان گزارش /224224

نظرات بینندگان