کد خبر: ۷۶۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

مدیر کل ارشاد فارس: هر چند وقت یکبار کنسرتی برای شادی مردم راه بیندازید/ فرماندار فسا: در جامعه ما سخن گفتن از آزادی گناه است!

مریدی گفت: خانه موسیقی را در فسا راه اندازی کنید و هر چند وقت یکبار کنسرت هایی برای شادی مردم راه بیندازید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سایت فسایی نوشت: روز گذشته نشست مشترک هنرمندان شهرستان فسا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و فرماندار شهرستان در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.
در این مراسم سمیع پور فرماندار فسا اظهار داشت: هنرمند در اینکه می آفریند یک تکه از خدا است. در همه هنرها کار هنرمند آفرینش است و از جنس کار خداست.

وی تصریح کرد: وقتی امروز از تئاتر به عنوان یک هنر ارزشمند یاد می شود کار سخت تر می شود. در جامعه ای که بشر اگر لبخند بزند متهم به لودگی می شود سخن گفتن از شادی و تئاتر کار آسانی نیست درجامعه ای که سازهای شادی باید کوک باشد ولی شکسته است کار هنرمندان تئاتر سخت تر است.



فرماندار فسا اضافه کرد: از خدا می خواهم نگاه به شما عوض شود و راه شما هموار گردد. شادی از جنس خداست هیچ چیز جای شادی را نمی گیرد. اگر در جامعه ای وارونگی فرهنگی رخ داده باشد سرور و شادی را با مسخرگی یکسان می دانند و پدیده ارزشمند شادی را با سنگ بی حرمتی می شکنند.

سمیع پور خاطر نشان کرد: ما در ذهن دیگران تابویی ساخته ایم که رفتن به طرف شادی انگ است. در جامعه ما نه تنها سخن گفتن از شادی سخت است بلکه سخن گفتن از آزادی گناه است.
وی بیان داشت: در قانون اساسی حق شادی و آزادی  تصریح شده و نادیده گرفتن این حق کار کوچکی نیست.


شهری که هفته نامه نداشته باشد اقتدار فرهنگی و هنری ندارد

مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز پس از شنیدن صحبت های هنرمندان  و مسئولین انجمن ها، در خصوص تئاتر با توجه به اعتراض هنرمندان تئاتر به نتیجه بازبینی جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: داوران این جشنواره توسط شورای سیاست گذاری تئاتر انتخاب شده اند و باید به نتایج احترام گذاشت. 
وی ادامه داد: اگر هر موردی از جانب بنده و مسئولین اداره کل در این نتایج مبنی در دخالت در نتایج آراء هیئت داوران دیده شود مطمئن باشید به شدت با آن برخورد می کنم.

 مریدی از شهرداری فسا درخواست کرد برای اهالی تئاتر یک پلاتو در نظر بگیرد. وی قول داد در صورت ساخت پلاتو توسط شهرداری کار تجهیز کردن آن را اداره کل ارشاد فارس انجام دهد.

مریدی در خصوص مشکلات اهالی موسیقی از آنها درخواست کرد با توجه به نبود آموزشگاه موسیقی در فسا خانه موسیقی را در فسا راه اندازی کنند و هر چند وقت یکبار کنسرت هایی برای شادی مردم راه بیندازند.




وی اضافه کرد: هر کدام از انجمن ها که بخواهند «ورک شاپ» برگزار کنند اداره کل خود بودجه جداگانه برای این کار در نظر می گیرد و از همه انجمن ها خواست دنبال برگزاری ورک شاپ باشند.

همچنین مدیر کل ارشاد فارس از برگزاری اولین جشنواره ادبیات جهان در فارس خبر داد که در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

مریدی در مورد سینما نیز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا درخواست کرد با توجه به راه اندازی سینما در فسا هر چه زودتر فیلم محمد رسول الله (ص) را اکران نماید.
مدیر کل ارشاد در زمینه ادبیات از نویسندگان فسایی خواست تا کتابهای خود را در یکشنبه کتاب شیراز در یک مراسم باشکوه رونمایی کنند.
وی در خصوص کانون های فرهنگی مساجد نیز گفت: بخش های خصوصی در این زمینه وارد شوند که با مجوز این موسسه ها کارهای بزرگی می توان انجام داد و این موسسات اختیارات بزرگی دارد و می توان بودجه های خوبی برای این موسسات در نظر گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه مجوز رسانه ها نهایتا ظرف هفت ماه  صادر می شود از اصحاب رسانه خواست که تقاضا خود را بدهند و قول داد اداره کل ارشاد از آن حمایت کند.
وی اضافه کرد: این رسانه ها می توانند از یارانه استفاده کنند. 

مریدی در پایان با اشاره به نبود نشریه در شهر فسا گفت: شهری که هفته نامه نداشته باشد اقتدار فرهنگی و هنری ندارد.

در پایان این مراسم نیز باصری شهردار فسا ابراز داشت: ظرفیت شهرستان فسا در زمینه های مختلف بسییار غنی است و هنرمندانی که در این جمع هستند نمونه ای از این دریای غنی هستند.




وی تصریح کرد: علیرغم اشتیاق و انگیزه ای که داریم کاری در خور و شایسته شما انجام ندادیم. دل مشغولی شما دل مشغولی شورای اسلامی شهر است.

باصری خاطر نشان کرد: من ده سال در نوبت گرفتن روزنامه محلی بودم و از بنیانگذاران نشریات محلی در مرودشت هستم و خوشحالم در حال حاضر  زمینه برای گرفتن مجوز آسان تر شده است  که این از رویکرد مهم دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: درشهرداری به روی همه باز است هیچ جلسه ای در وقت اداری برگزار نمی کنیم که وقت مردم گرفته شود امیدواریم با همدلی و همزبانی مشکلات شهرمان را حل کنیم.
شهردار فسا در پایان صحبت های خود اعلام کرد: بزودی در شهرداری تحولاتی رخ می دهد که بتوانیم به خواسته های هنرمندان بیشتر جامعه عمل بپوشیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
0
جناب مدیر کل شادی با کنسرت نیست
مثلی معروف می گوید
گریه سر چیش می خواد
خنده دل خوش می خواد
بیکاری جوانان را حل کنید فکر نان کنید خربزه آب است