کد خبر: ۷۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس:

ولایت فقیه ضمانت اجرایی دین است/ برگزاری مراسم بزرگداشت عالم فقید آیت الله خزعلی در شیراز

حجت الاسلام رصاف گفت: مراسم ترحیم آیت‏ الله خزعلی در بعد از ظهر روز یکشنبه 29 شهریور 94 در شیراز برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در جلسه گردهمایی دبیران اجرایی بنیاد غدیر ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت الله خزعلی گفت: غدیر یک حقیقت جاری و هویت شیعه است که باید با روشنگری ابعاد مختلف غدیر، ولایت و امامت را تبیین کنیم.

حجت الاسلام امین رصاف با بیان اینکه باید در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ولایت و امامت که پیام و فلسفه واقعه غدیر بود، بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم و در طول سال برنامه‌های مستمری در این خصوص داشته باشیم، گفت: از جمله کارهایی که می‌توان برای این مهم انجام داد برگزاری اجلاسیه‌های مختلف ملی و بین‌المللی با حضور اندیشمندان مذاهب مختلف از کشورهای دیگر است که باید به کرات اتفاق افتد اما در این زمینه نیز نباید از فرهنگ‌سازی در درون کشور و اقشار مختلف مردم غافل شد.

وی با ابراز اینکه راه‏اندازی بنیاد غدیر با نگاه جهانی و بین المللی، کاری بزرگ و بی نظیر است که باید توجه ویژه‏ای به این مطلب شود، افزود: بنیاد غدیر باید مردمی باشد و فرهنگ سازی غدیر به دست مردم صورت گیرد چرا که دولتی شدن آن سبب ناکارآمدی می شود و غدیر نیز مانند عاشورا که رمز ماندگاری آن مردمی بودنش می باشد باید در دل مردم باشد.

حجت الاسلام رصاف بر لزوم حمایت دولت از این مباحث تاکید و تصریح کرد: باید متوجه بود که هر زمان کارها را از مردم گرفتیم، موفق نشدیم، امروز هم باید در همه مباحث ازجمله غدیر به مردم خصوصا جوانان توجه کرد.

وی در ادامه گفت: تفکرغدیر، بر پایه ولایت است و امروز ولایت، دارای جایگاه و اهمیت فراوانی است و دشمنان با آگاهی از این موضوع که ولایت ضمانت اجرایی دین می باشد به دنبال شبهه افکنی در این زمینه هستند بنابراین باید برای تمام شبهات مطرح شده، پاسخ داشت.

حجت‏ الاسلام رصاف همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ترحیم آیت‏ الله خزعلی، در بعد از ظهر روز یکشنبه 29 شهریور 94  در شیراز خبر داد.

نظرات بینندگان