کد خبر: ۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

حدود 10 هزار نفر در جهرم بیکارند/ اطلس اقتصاد روستایی تدوین شد

مختاری با اشاره به وجود جمعیت 9 هزار و 600 نفری افراد بیکار در جهرم گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 14 درصد است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در همایش فعالان اقتصادی شهرستان جهرم گفت: از جمعیت 200 هزار نفری جهرم تعداد 69 هزار نفر فعال و 59 هزار نفر شاغل هستند.

وی به جمعیت 9 هزار و 600 نفری افراد بیکار در جهرم اشاره کرد و نرخ بیکاری در این شهرستان را 14 درصد و رتبه این شهرستان در بیکاری را 12 عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه گرچه وضعیت جهرم از لحاظ تولید اشتغال در میانگین شهرهای استان عالی نیست اما این شهرستان از وضعیت نامطلوب نیز برخودار نبوده و این نشان از فعالیت مثبت و رونق مناسب آن است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به 2 هزار و 780 طرح از محل بنگاه های زودبازده در جهرم گفت: این طرح ها 77 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

مختاری مسئله سرمایه گذاری را از چالش های پیش روی مردم و مسئولان دانست و به لزوم توجه و برنامه ریزی در راستای برطرف شدن مشکلات این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال تنها وظیفه فرمانداری نیست، گفت: تمام ارکان جامعه در رابطه با ایجاد اشتغال نقش دارند.

وی با گلایه از واگذاری فرصت های شغلی توسط مردم به اتباع بیگانه، تصریح کرد: امروز باید از کالای ایرانی حمایت شود؛ وقتی محصول جهرم را نمی خریم چگونه توقع داریم صنعت در این شهرستان پا بگیرد.

مختاری ادامه داد: نقش مردم و مسئولان در این رابطه بسیار حیاتی و اساسی بوده و کارفرمایان و مدیران باید در ارتباط با فرهنگ کار، نظم، وقت شناسی کارگران اهمیت دهند تا بهره وری بیشتر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه چنانچه کارفرما قوی نباشد کارگر قوی هم نخواهیم داشت،  گفت: باید بهره وری را در سطح کارگاه ها بالا برده تا ثروت تولید شود و رشد اقتصادی بالا برود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: باید در راستای درآمدزا شدن کارگاه ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی، فراشهرستانی و فراملی است، اظهار کرد: تلاش داریم تا آنجا که ممکن است در راستای رفع موانع اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری حرکت کنیم.

مختاری با اشاره به لزوم تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان جهرم از امادگی اداره کل تعاون برای راه اندازی آن خبر داد و گفت: سهام دار این شرکت مردم بوده و تمام امور با ترک مناقصه در اختیار شرکت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار فرصت شغلی به کاریابی های استان معرفی شده که تنها 16 هزار نفر متقاضی شدند، گفت: فرصت های شغلی در استان موجود بوده اما مهارت کافی در افراد وجود ندارد.

مختاری با اشاره به توانایی جهرم در برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به فارغ التحصیلان بیکار گفت: سند توسعه اشتغال به صورت تحت وب درآمده و مردم می توانند تمام وضعیت استان از لحاظ اشتغال را مشاهده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین اطلس اقتصاد روستایی و عشایری خبر داد و گفت: این اطلس می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به  شهرها جلوگیری کند.


نظرات بینندگان