کد خبر: ۷۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده برگزار شد

امروز هنرمندان سربازان جبهه مقابله با جنگ نرم دشمن هستند و وظایف خطیری در قبال شهدا بر عهده دارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده و تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس ویژه شهید هنرمند علیرضا قدیمی، درمحل سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت السلام  مهدی جو، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت آباده طی سخنانی در وصف شهدا به نقش شهدای هنرمند در دوران دفاع مقدس و همچنین وظایف خطیری که امروز هنرمندان در قبال شهدا و در مقابله با جنگ نرم برعهده دارند، اشاره کرد و گفت: رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده این نظام است و روحیه شهادت طلبی و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده نیز سخنران دیگر این جلسه بود ، وی با یادآوری مسئولیت همه آحاد مردم در قبال خون شهدا گفت: امروز همه ما در برابر خون شهدا مسئولیم و باید راه آنان را سرلوحه کار خویش قرار دهیم چراکه فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمنان نظام است و امروز هم باید این فرهنگ را به نسل جوان و نوجوان انتقال داد.

علی اکبر عرب شیبانی ضمن تقدیر از خانواده شهید هنرمند علیرضا قدیمی گفت: برای ما افتخار است که در جمع هنرمندان و خانواده شهداء اولین یادواره شهدای هنرمند به نام شهید قدیمی برگزار می گردد .

محمد رضا صفائیان مسئول شورای راهبردی کانون بسیج هنرمندان آباده گزارشی ازروند فعالیت های این کانون ارائه نمود و ا زمسئولین خصوصا کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خواست تا با حمایت بهتر و بیشتر از این کانون فعالیت های فرهنگی و هنری را در سطح شهرستان گسترش دهند .

گروه نمایشی ترنم با هنرنمایی علی رفیعی، زینب رستمی و به کارگردانی امید سبیلی نمایش عتیقه با موضوع خرمشهر را به روی صحنه بردند. همچنین فرهاد خاکسار هنرمند آباده ای درطول مدت برنامه چهره شهید قدیمی را تصویرگری نمود.

در ادامه خانواده شهید باحضور درجایگاه ازدست اندرکاران این مراسم تشکر نموده و گوشه ای ازخاطرات شهید را روایت کردند و تعدادی از شاعران شهرستان،در وصف شهدا سروده های خود را قرائت کردند.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران و هنرمندان تجلیل بعمل آمد و اثر نقاشی شده به خانواده شهید قدیمی تقدیم شد.

این مراسم به همت ناحیه مقاومت سپاه شهرستان آّباده و با هنکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده


یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

یادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آبادهیادواره شهدای هنرمند شهرستان آباده

 

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان