کد خبر: ۷۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

شیخ اهل سنت خنج: در حادثه منا، نوعی سهل انگاری صورت گرفت

شیخ عبداله حسینی رئیس مکتب خانه های قرآنی اهل سنت جنوب ایران واقعه رخ داده در سرزمین منا را ناراحت کننده دانست و گفت: مسئولین عربستان باید دقت می کردند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حادثه رخ داده در سرزمین منا که موجب کشته و زخمی شدن جمع زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد، موجی از واکنش ها از سوی علمای اهل سنت و شیعه سراسر کشور به دنبال داشت.

رئیس مکتبخانه های قرآنی اهل سنت جنوب ایران در همین رابطه در گفتگو با خنج کهن، گفت: این موضوع ناراحت کننده بوده و کار خوبی نیست؛ باید به این مسائل توجه شود تا خدای ناکرده چنین اتفاقاتی پیش نیاید.

در حادثه سرزمین منا، نوعی سهل انگاری صورت گرفته است

شیخ عبداله حسینی در پاسخ به این سؤال که با توجه به واقعه سقوط بالابر در چند مدت پیش در مکه و اتفاق اخیر در سرزمین منا، آیا این اتفاقات نشان دهنده بی تدبیری و مدیریت ناصحیح عربستان سعودی در اداره کردن امور حج نیست، گفت: هر کس در هر جای دنیا که یک مسئولیتی قبول می کند، باید در آن مسئولیت دقت کند. در مورد اتفاق اخیر نیز، مسئولین عربستان باید دقت می کردند، زیرا بحث جان مردم در میان است و همه انسان ها از جاهای مختلف می آیند.

وی ادامه داد: باید به این موضوع اهمیت داده شود و مشکلات برطرف گردد؛ در واقع در این قضیه، نوعی سهل انگاری صورت گرفته است.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت خنج در رابطه با واگذاری مدیریت حرم امن الهی به ایران و سایر کشورهای اسلامی نیر اظهار داشت: در این موضوع باید افراد دیگر و سایر کشورهای مسلمان نیز سهیم باشند و از آنها کمک گرفته شود.

نظرات بینندگان