کد خبر: ۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه موقت شیراز:

عربستان را آمریکا و صهیونیست‌ها هل می‌دهند/ نهادهای حقوق بشری خفه شده اند

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: سازمان‌هایی مانند عفو بین‌الملل، اتحادیه اروپا، صلیب سرخ جهانی امروز کجا هستند؟ چرا سکوت اختیار کرده‌اند؟
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری نام‌گذاری امروز جمعه که به‌نام «روز معنویت، زنان و خانواده و دفاع مقدس» است، اظهار داشت: چنانچه به وظایف دینی خود عمل کنیم و تقوا داشته باشیم و صبر و مقاومت را پیشه کنیم همواره مانند دوران دفاع مقدس پیروزی ازآن ما خواهد بود و نقشه‌های دشمنان نقش‌برآب می‌شود.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب از چند سال پیش ابتدا موضوع شبیخون فرهنگی، سپس تهاجم فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی و امروز نفوذ فرهنگی آمریکا را گوشزد کرده‌اند که این مهم باید موردتوجه همگان باشد.

مرادی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما نخواهیم گذاشت آمریکا در کانون‌های اقتصادی، سیاسی و به‌ ویژه فرهنگی کشورمان نفوذ کند که در سخنان اخیر خود بر نفوذ فرهنگی دشمن بسیار تأکید داشتند.

امام‌جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید بر مراقبت از فرزندان و تربیت درست آنان تأکید کرد و گفت: باید ابزارهایی که موجب نفوذ دشمن به خانه‌ها می‌شود را از میان برداشت و به فضاهای مجازی و رسانه‌های بیگانه و تأثیرگذاری آن‌ها بر فرزندان مراقبت کرد.

وی بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های پس‌ازآن تأکید کرد و ادامه داد: دستاوردهای دفاع مقدس باید برای نسل‌های آینده بازگو شود چراکه انقلاب‌هایی مانند الجزیره که ارزش‌های آن‌ها به نسل‌های بعدی منتقل نشد، یا به انحراف کشیده شد و یا به‌صورت حلزونی به دور خود چرخیدند و پیشرفتی حاصل نکردند.

امام‌جمعه موقت شیراز عامل اصلی پیشرفت‌های چشمگیر نظام اسلامی ایران را انتقال ارزش‌ها به نسل‌های پس از پیروزی آن دانست و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در پیشرفت‌های هسته‌ای، موشکی و سایر علوم اقتدار بین‌المللی را به دست آورده است.

مرادی همچنین با اشاره به فاجعه تأسف‌بار و دل‌خراش اخیر در عربستان خاطرنشان کرد: این نخستین جنایت و سهل‌انگاری سعودی‌ها نیست و در سه سال اخیر 7 هزار نفر در این ایام در این کشور به لقاءالله پیوستند که اوج آن دیروز بود.

امام‌جمعه موقت شیراز بابیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 نفر در حادثه دیروز در عربستان مجروح یک‌هزار و 500 نفر نیز به لقاءالله پیوستند که 130 نفر از آنان هم‌وطنان ما بوده‌اند، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولیت این فجایع بر عهده عربستان و نتیجه بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل‌سعود است.

مرادی با اشاره به اینکه عربستان را آمریکا و صهیونیست‌ها هل می‌دهند، تصریح کرد: سازمان‌هایی مانند عفو بین‌الملل، اتحادیه اروپا، صلیب سرخ جهانی و نهادهای حقوق بشری امروز کجا هستند و چرا خفه شده و سکوت اختیار کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز این شهر بر صرفه‌جویی در مصرف به‌ویژه آب تأکید کرد و گفت: این مهم حتی در وضو گرفتن و غسل کردن نیز بنا بر سفارش‌های دینی ما باید رعایت شود و هرچه باورهای دینی بیشتر تقویت شود، به همان اندازه در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنیم.

وی همچنین بر استفاده بهینه از فرصت جوانی تأکید کرد و گفت: کسانی که فرصت طلایی جوانی را از دست می‌دهند در آینده دچار افسردگی و خسران می‌شوند.

مرادی در ادامه بر اهمیت امید و توکل به خدای منان تأکید کرد و گفت: زوج‌های جوان باید به یکدیگر امید بدهند و هرگز مأیوس نباشند چراکه بدترین بلا برای یک خانواده و اجتماع مأیوس بودن به آینده است.


نظرات بینندگان