کد خبر: ۷۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

تعجب نماینده نی ریز از عملکرد ظریف در برابر اوباما

سقایی با بیان اینکه وزیر امور خارجه می توانست بهتر از این عمل کند، ادامه داد: من از وزیر امورخارجه با توجه به اینکه یک سیاستمدار کهنه کار است متعجبم که اینگونه عمل کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نبض نی ریز درباره فاجعه منا گفت: وهابیت و حاکمان سعودی درقضیه منا روی یزدیان را سفید کردند.

محمد سقایی با مقایسه جمعیت زائرین کربلا در اربعین سال گذشته با زائرین مراسم حج امسال در عربستان گفت: کشته شدن حاجیان در منا نشان  دهنده ضعف حاکمیت و مدیریت و در نتیجه عدم کفایت آل سعود است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به کشتار بی رحمانه مرد مظلوم یمن توسط عربستان اظهار داشت: این قضایا نشان می دهد که دشمنان اسلام و در راس آنان عربستان سعودی برای جهان اسلام برنامه دارند و من متعجبم که مسلمانان سایر بلاد اسلام درباره این قضیه سکوت کرده اند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس درباره عملکرد وزارت خارجه ایران در فاجعه منا گفت: من اعتقاد دارم وزارت خارجه و دولت ایران تلاش خود را در این قضیه کردند و نمی توانستند جلوی کشتار مردم را بگیرند.

سقایی با بیان اینکه عدم صدور ویزا نشان دهنده ضعف امورخارجه ایران نیست، افزود: عربستان برای جلوگیری از آشکارشدن ضعف مدیریت خود، برای مسئولین ایرانی ویزا صادر نکرد.

وی درباره دست دادن وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: من اعتقاد ندارم که دست دادن با اوباما توجیه پذیر بوده است، و البته عیبی ندارد که ما ارتباطی با آمریکا داشته باشیم اگرچه نیازی هم نداریم.

سقایی با بیان اینکه وزیر امور خارجه می توانست بهتر از این عمل کند، ادامه داد: من از وزیر امورخارجه با توجه به اینکه یک سیاستمدار کهنه کار است متعجبم که اینگونه عمل کرده است.

نظرات بینندگان