کد خبر: ۷۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

دادستان کوار: سکوت سازمان های به اصطلاح حقوق بشر در مقابل اقدامات آل سعود جای تأمل دارد

زارع گفت: سکوت و چشم پوشی سازمان های به اصطلاح حقوق بشر، مقابل اقدامات آل سعود، در مقایسه با هوچی گری های آنان مقابل حتی اجرای یک حد الهی در ایران، جای تأمل دارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهارکوار، کوروش زارع دادستان عمومی و انقلاب کوار با اشاره به فاجعه جانسوز منا گفت: اقدام آل سعود نیازمند پاسخ است و عمل آنها دشمنی آشکار است و پاسخ به آن رسالت است و لزوم دفاع از نظام و آبروی اسلام در برابر این قوم غیر مسلمان مشهود است و باید ماهیت مزورانه و غیرصادقانه آنان افشا گردد.

دادستان کوار افزود: یکی از نقاط مشترک بین انسان ها چه مسلم و چه غیرمسلم و تفاوت آن با حیوان، رعایت حقوق بشر است. عمل آل سعود نه تنها اسلامی نبوده بلکه با حقوق بشر نیز مطابقت ندارد این رژیم نیاز به آموزش اخلاقیات دارد و جهان اسلام باید یکپارچه موضع گیری مشترک در این خصوص نماید تا اعتبار اسلام و ارزش های اسلامی در بین جوامع دیگر غیرمسلمان زیر سؤال نرود.

زارع در ادامه افزود: سکوت و چشم پوشی سازمان های به اصطلاح حقوق بشر، مقابل اقدامات آل سعود چه در یمن چه در بحرین و سوریه و چه حادثه اخیر، در مقایسه با هوچی گری های آنان مقابل حتی اجرای یک حد الهی در ایران، جای تأمل دارد و این مؤید سوء استفاده قدرت های امروزی از واژه حقوق بشر است. 

دادستان کوار تصریح کرد: به نظر می رسد ایجاد یک واحد مشترک اسلامی در مدیریت جهانی حج در جهت جلوگیری از اتفاقات مشابه و برخورد قاطع با منطق فرعونی حاکم بر آل سعود لازم و ضروری است.

نظرات بینندگان