کد خبر: ۷۷۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
در صد و هجدهمین جلسه شورای شهر عنوان شد:

بررسی طرح تفصیلی الحاق گویم به شیراز/ خیابان اصلی این محور 2 طبقه نمی شود

صد و هجدهمین جلسه شورای شهر شیراز به خاطر تعدد زیاد مهمانان فقط یک مصوبه داشت.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در صد و هجدهمین جلسه شورای شهر شیراز به خاطر تعدد زیاد مهمانان شورا فقط یک مصوبه در خصوص طرح تفصیلی الحاق گویم به شیراز بررسی شد که طی آن اعضای شورا با گاز رسانی و ارائه خدمات شهری به بخشی از گویم معروف به زمینهای ۸۳ هکتاری موافقت کردند.

همچنین مصوب شد که به خاطر افزایش عرض خیابان اصلی گویم۱۰ متر عقب نشینی در حاشیه آن صورت بگیرد که مقرر شد ارزش افزوده‌ای که با اجرای این طرح در املاک تجاری ایجاد می‌شود با پرداخت عوارض در طول چند سال توسط مالکین به شهرداری جبران شود.

از پیشنهادات ارائه شده در این طرح دو طبقه نمودن این محور بود که به دلیل ملاحظات گردشگری و اقتصادی این منطقه رد شد.

از دیگر طرح‌های ارائه شده در این زمینه تجمیع کارگاههای موجود در این منطقه، توجه به گردشگری و ساماندهی باغات و جلوگیری از افزایش محدوده گویم بود که با همه آن‌ها موافقت شد.

شیراز تنها کلان شهر کشور است که همه کدهای پستی آن نصب شده است

مدیر کل پست استان فارس نیز در صد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه شیراز تنها کلان شهری است که تمام پلاک‌های کدپستی آن نصب شده است، عنوان کرد: پست یکی از قدیمی‌ترین نهادهای بشری است و با رشد تکنولوژی مأموریت‌های پست نیز متفاوت از قبل شده است.

احمدرضا واعظ پور بیان کرد: امروزه نقش نیابتی پست رو به افزایش است و تحقق دولت الکترونیک در بستر خدمات پیشخوان صورت می‌گیرد همچنین امروز در دنیا فساد اداری در کشورهایی که چندان به اخلاق نیز معتقد نیستند از طریق کاسته شدن میزان مراجعات و برخورد‌های حضوری مردم با کارکنان دولتی، کنترل و کاسته شده است.

واعظ‌پور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع امروزی سرانه مرسولات آن‌ها است، گفت: با تحقق دولت الکترونیک از سفرهای درون شهری به میزان زیادی کاسته می‌شود و تاحدود زیادی به حل معضل ترافیک کمک می‌کند.

وی بیان کرد: شهرداری شیراز در چند سال اخیر در زمینه برون سپاری خدمات پیشگام بوده و در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون ترافیک از شهرداری، بیش از ۳۵۰ هزار ترافیک از ناجا، ۲۱۰ هزار ترافیک از شرکت گاز توسط دفا‌تر پیشخوان انجام شده است.

مدیر کل پست استان فارس ابراز کرد: اگر برون سپاری خدمات آنچنان که در شهرداری و نیروی انتظامی صورت گرفته در دیگر ارگان‌ها تیز انجام شود ترافیک شهر کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه شهرداری ۱۰ هزار نفر باید برای پروانه تاکسیرانی و تمدید آن به تاکسیرانی مراجعه می‌کردند که توسط واحدهای پست پیشخوان مدیریت شد همچنین در فارس دو میلیون و ۸۰ هزار و در شیراز ۹۳۰ هزار رکورد اطلاعات در پست داریم و ۷۶۲ هزار رکورد از این اطلاعات بروز شده و کدپستی ۶۶۴ هزار پلاک در شیراز نصب شده است.

فارس بالاترین احساس امنیت کشور را دارد.

از دیگر مهمانان شورای شهر در این جلسه معاونت هماهنگی نیروی انتظامی استان فارس و فرمانده انتظامی شهرستان شیراز بودند.

سرهنگ کشاورز معاون هماهنگی نیروی انتظامی بیان کرد: مقوله امنیت یک پدیده اجتماعی است و برقراری آن نیاز به همکاری همه مردم و مسئولین دستگاه‌های دولتی دارد.

کشاورز با بیان اینکه در مقوله احساس امنیت طبق ارزیابی دانشگاه تهران استان فارس رتبه اول کشور در احساس امنیت شهروندان را دارد، عنوان کرد: نیروی انتظامی طرح مکنا (مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) را در دست اجرا داریم و ۱۰۲ کلانتری و پاسگاه در سطح استان بازسازی شده‌اند.

 در این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی و روز پست از پرسنل نمونه ناجا و پست همچنین دو تن از پرسنل شهرداری قدردانی شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سيد محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴
0
سلام شيرازه،زلزله امروز صبح را احساس كرديد؟ظاهراً مربوط به بيضا بود.
http://irsc.ut.ac.ir/index.php?lang=fa