کد خبر: ۷۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

فرهنگ سازی برای پیشگیری از اعتیاد مستلزم نگاه جهادی دهه 60 است

میزان کشفیات مواد مخدر در استان، در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در گفتگو با آباده نما گفت: ‏یکی از مهمترین فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس، که اساسی ترین فعالیت ما در استان نیز می باشد، ایجاد بسترهای فرهنگی برای پیشگیری می باشد.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه برای مقابله با مواد مخدر باید از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ‏جامعه از جمله نهادهای دینی و سازمان‌های غیردولتی و مردمی به بهترین نحو استفاده شود، یادآور شد: یکی از سیاست های دولت، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است که با استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان بتوانیم یک جنبش اجتماعی در عرصه پیشگیری از اعتیاد ایجاد کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی در امر پیشگیری را از دیگر برنامه های این شورا ذکر کرد و گفت: در زمینه فرهنگ سازی برای پیشگیری از اعتیاد، باید نگاه جهادی داشت همان نگاهی که دهه 60 در کشور حاکم بود را باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما به سطح شهرستان ها سفر می کنیم و از نزدیک کم و کیف اجرای برنامه های ابلاغی در این راستا را بررسی می کنیم، افزود: ما به دنبال تبادل تجربه بین ایران و سایر کشورها نیز هستیم و در این راستا چندی پیش همایش بین المللی پیشگیری از اعتیاد در فارس برگزار شد که امیدواریم خروجی این همایش مثمر ثمر واقع شود.

ابراهیمی همچنین به میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: در سال 93 با همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی 42 تن و در نیمه سال جاری نیز حدود 17 تن از انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم.

وی افزود: در شش ماهه امسال میزان کشفیات مواد مخدر در استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان