کد خبر: ۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه قیروکارزین: سعی کنیم مراسم عزاداری برای مردم مزاحمتی ایجاد نکند

امام جمعه قیروکارزین گفت: روشنگری در مورد قیام امام حسین (ع) و همچنین مبحث ولایت‌مداری باید سرلوحه کار مبلغان و خطبا قرار گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در همایش ائمه جمعه و جماعات و همچنین مسئولان هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان ضمن گرامیداشت این ایام، ماه های محرم و صفر را ماه عاشقان و دلدادگان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست.

وی ادامه داد: هر چند، محرم با عزا و مصیبت همراه است اما نشاط و معنویت خاصی دارد که هر کسی آن را درک نمی‎کند.

حجت‌الاسلام اکبری بر پاس داشتن و تکریم ماه با عظمت محرم تأکید کرد و اظهار داشت: در مراسم عزاداری باید به کیفیت و محتوا بخشی ماه های محرم و صفر توجه شده و با تایید علمای دینی کنترل و رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیاری از منظر قرآن کریم است و تمام آحاد جامعه اعم از دولتمردان و عموم مردم را شامل می‌شود.

اکبری خطاب به مبلغان و خطبا افزود: روشنگری در مورد قیام امام حسین (ع) و همچنین مبحث ولایت‌مداری باید سرلوحه کار مبلغان و خطبا قرار گیرد.

امام جمعه قیروکارزین افزود: در محرم و صفر برنامه ها باید آموزنده باشد و همۀ مردم اعم از عزاداران، مداحان و مسئولان هیئت ها باید به درست اجرا شدن برنامه ها در جهت آموزندگی توجه داشته باشند و اگر در گوشه و کنار کسی کارهای خلاف انجام می دهد نباید اجازه دهیم که در رسانه های بیگانه به اسم اسلام منعکس شود.

اکبری در پایان  گفت: باید مراقب بود در برگزاری مراسم ها با بلند کردن صدای سیستم‌های صوتی و طولانی شدن مراسم و یا بستن خیابان‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت نشود زیرا ازنظر مراجع جای اشکال دارد و باید در این زمینه رعایت شود.

نظرات بینندگان