کد خبر: ۷۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

زمین خواری چند ده هکتاری در بخش دهرم فراشبند با مجوز شورای شهر/ متخلفان بازداشت هستند

رئیس دادگستری فراشبند گفت: چندین هکتار از اراضی ملی بدون مجوز قانونی به افراد عادی واگذار شده که در این پرونده تعدادی بازداشت هستند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اداره منابع طبیعی شهرستان فراشبند می گوید: دهها هکتار زمین از اراضی ملی  توسط شورای شهر قبل و فعلی بخش دهرم بدون مجوز قانونی به شهروندان دهرمی واگذار شده و بسیاری از این شهروندان نیز در این زمین ها به احداث ساختمان و خانه پرداخته اند.

رییس دادگستری شهرستان فراشبند در گفت وگو با نخل بیدار با تایید این موضوع گفت: در این باره چند نفری در بازداشت هستند که مراحل انجام تحقیقات و تکمیل پرونده در حال انجام است.

حمید تقی زاده افزود: قوه قضائیه در تمامی امور نفع عموم و حفظ  و تامین نظم وامنیت عمومی را در سرلوحه کار خود  قرار داده و در کمال بی طرفی و با تبعیت از قانون عمل می کند و قطعا به صورت قاطع با سوءاستفاده کننده گان بیت المال برخورد خواهد نمود.

رئیس دادگستری فراشبند با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  مبنی بر اینکه نباید از اراضی ملی بدون مجوز قانونی حتی برای ساخت حوزه های علمیه هم استفاده شد افزود: در این پرونده و این تخلف صورت گرفته نیز مردم بی شک بدون اطلاع و به دلیل مناسب و ارزان بودن قیمت زمین ها اقدام به خرید زمین نموده و خانه در آن بنا نموده اند که هر چند ساخت های غیر قانونی محسوب می شود ولی باید مصالح عموم در نظر گرفته شود تا افراد زیادی متضرر نگردند و قصد قلع و قمع ساختمان های ساخته شده را نداریم و در حد توان نیز در دریافت سند این ساختمان ها و واگذاری به مردمی که این اراضی را خریداری نموده اند همکاری خواهیم نمود.

تقی زاده برخود قاطع دستگاه قضا با متخلفان و تصرف کننده گان اراضی ملی را در دستور کار دادگستری خواند و بیان داشت: در بحث برخورد با تصرف کننده گان اراضی ملی تاکنون جلساتی با شورای تامین شهرستان نیز برگزار شده که این امر مورد حمایت قاطع این شورا نیز قرار داریم و اگر شخصی با هر سلبقه ای که داشته باشد اقدام به تصرف این اراضی کند با قانون طرف است و بدون شک با متخلفان برخوردی قاطع خواهیم داشت.

وی افزود: در همین راستا نیز در چند روز گذشته بیش از 20 هکتار از اراضی ملی را که در تصرف افراد سود جو قرار داشت رفع تصرف شد و پرونده دهرم نیز با قاطعیت و سرعت در حال پیگیری و انجام مراحل تحقیقات است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴
0
سلام
چرا از زمین خواریهایی و تغییر کاربرهای غیرمجاز که در شهر صدرا بیداد میکنه جلوگیری نمیشه
از دهرم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴
0
در شهر کوچک وبسیار محروم از امکانان هیچگونه زمین خواری انجام نشده بلکه این مطالب ساخته وپرداخته سایت نخل بیدار فراشبند است که دشمنی بسیار اشکار با اهالی دهرم دارد انجام کرفته. روستایی که 500 رزمنده وجانباز دارد و30 شهید تقدیم کرده ومردم ان تای نای جان پای نظام وانقلاب ایستاده اند چرا با منتخبان مردم که زمین را به جوانان واجدالشرایط و فاقد مسکن دارند واگذار کرده اند وهیچ پولی به خودشان نرسیده جرا با مردم چنین میکنند.
کاویانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴
0
تعداد جانباز و رزمنده هیچ ارتباطی به تخلف یه عده سودجو ندارد... رئیس دادگستری شهرستان این موضوع را گفته چه ارتباطی به نخل بیدار دارد؟ این شهر امثال شما را دارد که به قول خودتون هنوز محرومه... ترشی نخورید حتما به جایی می رسید..
جواد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴
0
باید حقیقت روشن شود آیا واقعا سودی نصیب آنان شده است آیا درقبال واگذاری زمین پولی بحساب شخصی آنان واریز شده