کد خبر: ۷۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل ستاد مدیریت بحران فارس در گفتگو با شیرازه:

بارندگی اخیر ضرب شصت پدیده‌ ال‌نینو بود/ آماده مواجهه با سوانح بارشی شدید هستیم

فیاض‌پور گفت: بارندگی اخیر در ۱۸ آبان‌ماه سال جاری نسبت به ۲۰ دی‌ماه سال ۸۰ صددرصد بیشتر بوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بامداد امروز ۲۱ آبان‌ماه مرحله امداد و نجات و مقابله با سیل ناشی از بارندگی اخیر در جنوب و شرق استان پایان یافت و براساس قانون ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده فرصت داریم میزان خسارات وارده را ارزیابی و به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران اعلام کنیم.
 
حسن فیاض‌پور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌های ارزیابی دستگاه‌های مختلف و در شهرستان‌ها مشغول ارزیابی خسارات وارد شده هستند.

وی بارندگی اخیر را ضرب شصت پدیده‌ ال‌نینو عنوان و خاطرنشان کرد: بارندگی‌های زودهنگام و باشدت در فصل پاییز تحت تاثیر پدیده ال‌نینو است که از قبل پیش‌بینی و اعلام شده بود و آماده مواجهه با چنین سوانح بارشی شدید هستیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس به شهروندان توصیه کرد که به هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند و با نیروهای پلیس و امداد و نجات همکاری کنند.

فیاض‌پور با بیان اینکه با همکاری عوامل پلیس تمام زیرگذر‌ها و کنارگذرهای سطح شهر را بسته بودیم، اظهار تأسف کرد که برخی از شهروندان هشدارهای پلیس و نیروهای امداد را نادیده گرفتند و به خلاف وارد برخی زیرگذر‌ها شدند که در آنجا گرفتار شده و سپس جوسازی کردند مبنی بر اینکه امدادرسانی به خوبی انجام نشده و این افراد متخلف به دلیل ورود غیرقانونی به زیرگذر تحت پیگرد هستند.

وی ضمن اعلام اینکه بارندگی اخیر در ۱۸ آبان‌ماه سال جاری نسبت به ۲۰ دی‌ماه سال ۸۰ صددرصد بیشتر بوده است، افزود: این درحالی است که در سال ۸۰ با بارش ۴۵ میلی‌م‌تر باران یازده نفر جان باختند و خوشبختانه ۸۵ میلی‌متر بارندگی اخیر تلفات جانی در پی نداشته است و در برخی مناطق نیز تا ۱۱۴ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از برخی اظهارنظرات گلایه و ابراز کرد: گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در بارندگی اخیر برای ادارات و در جواب برخی اظهارنظرات غیرمنصفانه تهیه شده است.
نظرات بینندگان