کد خبر: ۷۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

پلمپ ۱۰ واحد عرضه قلیان در باغات شمال شهر شیراز

بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز در طول سه هفته، ۱۰ واحد عرضه قلیان در باغات شمال شهر شیراز را پلمپ کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شیراز گفت: در برخی بازدیدهای کار‌شناسان بهداشت محیط، عرضه دخانیات و قلیان، علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شیراز، در محل‌هایی مانند قصابی‌ها هم مشاهده شده و این امر بر جدیت بازرسی‌های کار‌شناسان این مرکز افزوده است.

مرجان مشتاقی مقدم افزود: از ابتدای سال جاری در بازدیدهای عادی و شبانه برای ممنوع کردن عرضه قلیان و مضرات مصرف دخانیات با روش ارشادی به متصدیان، آموزش داده شد و نیز در مواردی هم وسایل مربوط به عرضه و استعمال دخانیات، توقیف یا معدوم شد.
 
وی با بیان اینکه گستردگی عرضه دخانیات مانع از دستیابی به اهداف سلامت محور شده است، اظهار داشت: به همین دلیل از ابتدای مهر ماه سال جاری، با همکاری مقامات قضائی استان و حمایت فرمانداری شیراز، اقدامات قانونی به صورت جدی اجرائی شده است.
 
این مسئول بهداشت محیط در شهر شیراز با اشاره به همکاری برخی از متصدیان مراکز توزیع با واحد بهداشت محیط برای تحویل وسایل مصرف دخانیات و ارائه تعهد عدم تخلف مجدد، تصریح کرد: از تمامی شهروندان به ویژه والدین دعوت می‌شود دقت نظر بیشتری در زمینه رفتارهای فرزندان خود و پیشگیری از مصرف دخانیات و قلیان، داشته باشند.
 
گفتنی است شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف می‌توانند با شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، تماس بگیرند.
نظرات بینندگان