کد خبر: ۷۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

فرمانده سپاه ناحیه کوار: دشمن به دنبال نمایندگانی است که اهل بده و بستان باشند

دشمن به چند ماه آینده ما چشم دوخته است و به دنبال انتخاباتی است که خروجی آن نمایندگانی باشد که اهل بده و بستان باشند و جایی که عرصه ها سخت و تنگ شد، بشود آنها را خرید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهارکوار، سرگرد علی امیری فرمانده سپاه ناحیه کوار در نشست بصیرتی سیاسی که به مناسبت هفته بسیج در مسجد ولی عصر (عج) اکبرآباد برگزار شد، با تبیین سیر تاریخی صدر اسلام تا وقوع حادثه عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع)؛ این پرسش را مطرح کرد که «چه اتفاقی در آن دوران از جامعه اسلامی افتاد که افرادی همچون معاویه و یزید، حاکم جامعه اسلامی می شوند و حضرت حسین ابن علی (ع) به دست مسلمانان، روزه بگیران و اهل نماز و مسجد به شهادت می رسد».

وی افزود: همانگونه که در روایتی از حسین ابن علی (ع) نقل شده که حضرت می فرمایند: «إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاح فی أُمَّةِ جَدّی (صلی الله عليه وآله وسلم)»، از این روایت بر می آید که هدف حضرت از این قیام، اصلاح امت رسول الله (ص) بوده است و حضرت نمی فرمایند اصلاح کفار، مشرکین، یهود و یا نصاری، بلکه می فرمایند «امت جدّی»، امتی که دچار فساد شده اند و حضرت می خواهند با امر به معروف و نهی از منکر، امت رسول الله (ص) را اصلاح کند، امت نمازگذار، امت روزه دار، امتی که از شدت عبادت، پیشانی هایشان پینه بسته بود و با شمشیر، پینه ها را می بریدند امتی که احساس مسئولیت می کردند ... امّا ... بصیرت نداشتند، امتی که با چند پوست بر سر نیزه رفته به نام قرآن، فریب خوردند و قصه نهروان را پیش آوردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه کوار خاطر نشان کرد: این نبودن نیروی تراز ائمه اطهار (ع) آن گرفتاری ها را ایجاد کرد و حضرت حسین ابن علی (ع) در سال 61 هجری فریادش این بود که جامعه اسلامی آن روز، نمازخوان و روزه بگیر و حج برو زیاد دارد، جماعت مسجد برو زیاد دارد، اما آن چیزی که باید باشد نیست و جامعه اسلامی امروز ما نیز دچار این مسئله شده است و یکی از بارزترین این جماعات، آل سعود نمازخوان قرآن خوان روزه بگیر است که به یهود و صهیونیست و آمریکا اعلام می کند، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن را نابود کنید، هر چه هزینه دارد من می دهم. این همان اسلام ابوسفیان و معاویه و یزید است.

سرگرد امیری با اشاره به سخنان رد و بدل شده بین حضرت اباعبدالله (ع) و ولید ابن عقبه که می خواست پس از مرگ معاویه برای حکومت یزید، از حضرت بیعت بگیرد و حضرت فرمودند «مثلي لا يبايع مثله ... فردي همچون من با فردي مثل يزيد بيعت نمي‌كند»، افزود: این یک کد برای تمام دوران است و هر کس حسینی است تا آخر دنیا، با هر کس یزیدی است تا آخر دنیا، مذاکره و بیعتی ندارد و هر جا داریم به این سمت ها می رویم از تفکر و اهداف حسین (ع) دور شده ایم هر چند که عَلَم و کُتَل داشته و پیراهن مشکی بپوشیم و هیئت داشته باشیم. 

فرمانده سپاه ناحیه کوار گفت: این نوع تفکرات بر جامعه امروز ما نیز حاکم است و عده ای مانند حسین ابن علی (ع) فریادشان بلند است که «اگر دین خدا جز با کشته شدن من پایدار نمی ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید» و تفکر دیگری نیز مانند ابن زبیر است که می گوید دین تا کجا کار ما را تأمین می کند.

 

امیری با اشاره به اینکه یک عده امروز تلاش می کنند که چهره آمریکا را بزک کنند، افزود: حضرت امام خمینی (ره) همیشه فریادش بلند بود و شاخصه هایی را به دست من و شما داده و تا آخرین روزی که وصیت نامه اش را هم می نوشت، بارها گفته است که آمریکا شیطان بزرگ است و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

سرگرد امیری اشاراتی نیز به انتخابات پیش رو کرد و گفت: دشمن به چند ماه آینده ما چشم دوخته است و به دنبال انتخاباتی است که خروجی آن نمایندگانی باشد که اهل بده و بستان باشند و جایی که عرصه ها سخت و تنگ شد، بشود آنها را خریده و از کنار ولایت جدایشان کنند تا بتوانند ولایت را بزنند و این همان قصه ای است که فلان فکر و گروه، چگونه در جامعه دینی آن روز امّت پیامبر، رفتند تا رسیدند به آن کرسی های آخر.

نظرات بینندگان