کد خبر: ۸۰۵۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا:

کوه «مرتضی علی» منطقه گردشگری می شود/ اختصاص ۴۵ میلیارد تومان به گردشگری در ارتفاعات شیراز

راستگو گفت: کمتر از ۵درصد نیروی کار در صنعت گردشگری مشغول هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ضمن تشکر از تلاش اعضای شورای شهر و همکاری استاندار فارس درخصوص ارتفاعات شیراز گفت: در سال جاری، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور گردشگری در ارتفاعات جهت احداث جاده، انتقال برق، انرژی‌های نو، آب، فاضلاب و استفاده از پساب، ایجاد فضای سبز و نگهداری آن، تملک اراضی، مخابرات و سیستم‌های ارتباطی، اختصاص داده شد که از جمله در ارتفاعات تنگ الله اکبر (بابا کوهی) با مساحت ۴۳۲ هکتار که کارهای ارزشمندی از قبیل گل کاری فضای ورودی، درست کردن آبشار انجام شده است.

علی راستگو در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در بام شیراز به مساحت۴۳۰ هکتار تاکنون حال ۶ کیلومتر راه دسترسی احداث شده و ایجاد راه و رساندن برق مسیر منصورآباد- جاده کمربندی اکبر آباد نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین آب استان مجوز حفر چاه را نمی‌دهند، خواستار آن شد که مسئولین استان به ارتفاعات که بحث ملی است توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توانند امکان جذب گردشگری را در تمام فصول سال فراهم نماید.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا با بیان اینکه پایگاه‌های توریستی و گردشگری در بام شیراز و کوه مرتضی علی با ۳۵۰ هکتار مساحت پتاسیل خوبی جهت سرمایه گذاری در بحث گردشگری دارند، گفت: ایجاد پایگاه گردشگری شاید حداقل انتظاری است که می‌تواند به توسعه گردشگری در شیراز بینجامد و به عنوان یک شهروند از استانداری، فرمانداری، شورا و شهرداری، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، سازمانهای راه و شهر سازی، تقاضامندم که توجه ویژه‌ای به ارتفاعات شیراز داشته باشد و طرح‌های پژوهشی و مطالعات در خصوص بحث واگذای ارتفاعات به شهرداری را انجام دهند تا شهردادی بتواند بحث بودجه و امکانات مناسب را جهت آماده سازی و تهیه زیر ساخت‌های لازم از جمله آب، راه و پارک‌های بزرگ را با جذب سرمایه گذار انجام دهد.

راستگو با تصریح اینکه با ایجاد ستاد راهبردی ارتفاعات کارهای مقدماتی در خصوص ارتفاعات انجام شده است، خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری جزو بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنایع در دنیا به حساب می‌آید. بسیاری از کشور‌ها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیر بنایی می‌دانند و در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه و مناطقی که دیگر تولید به‌سادگی امکان پذیر نبوده وامکانات لازم برای جذب توریست وجود داشته و یا تونسته‌اند بوجود آورند، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی مبذول شده است.

وی به تاثیر مستقیم و غیرمستقیم صنعت گردشگری بر اشتغالزایی اشاره و اظهار کرد: صنعت گردشگری از طریق تاثیر بر درآمد ملی، اشتغال، تغییر قیمت‌ها و تراز بازرگانی ملی، اقتصادکشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا صنعت گردشگری و جهانگردی را یک فعالیت خدماتی کاربر عنوان و خاطرنشان کرد: گردشگری، عامل مناسبی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی کار ساده بدون تخصص و کارگران نیمه ماهر به شمار می‌رود به طوری که در برخی کشورهای در حال توسعه بیش از ۵۰ درصدی نیروی فعال، در فعالیت‌هایی اشتغال دارند که مستقیماً و یابطور غیرمستقیم به جهانگردی مربوط است اما در کشور ما که فعالیت گردشگری و جهانگردی بسیار محدود است، نیروی مشغول به کار در آن کمتر از ۵ درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می‌دهد.

راستگو ضمن اشاره به اهمیت موضوع که گردشگری که سومین صنعت بعد از نفت و خودرو در دنیا می‌باشد، از اینکه شهردار شیراز و رئیس شورای شهر به پیشنهاد وی درخصوص تشکیل معاونت گردشگری و زیارت نظر مساعد و اعتقاد راسخ دارند، قدردانی کرد.

وی برای رونق گردشگردی در شیراز پیشنهاد داد که پارک مسافر با کلیه امکانات در ورودی‌های ایجاد شود و افزود: روانسازی ترافیک در مسیر تردد گردشگر برای حفظ نشاط و شادابی وظیفه راهنمایی رانندگی و سازمان حمل و نقل شهرداری است که باید در این خصوص برنامه ویژه داشته باشند.

راستگو اظهار کرد: باید ناهماهنگی‌ها در جهت ارائه خدمات به گردشگران رفع شود و در این خصوص برنامه ریزی‌های متنوع انجام شود و تمام نهادهای متولی باید تلاش همه جانبه‌ای برای حل مشکلات و مسائل گردشگران شهری داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا پیشنهاد داد: بین سازمان میراث فرهنگی با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی و سرمایه گذاران معتبر در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند حمل و نقل، اسکان، هتلداری، غذا و رستوران تفاهم نامه تدوین شود. همچنین برای حفظ و احیاء جاذبه‌های گردشگری با رعایت و اعمال ضوابط از طرف سازمان میراث فرهنگی و هدایت سرمایه گذاری و هزینه اعتبار و بهره برداری از طرف دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های سرمایه گذار تلاش گردد.

عضو کمیسیون عمران شورا همچنین گفت: پارک حاشیه‌ای میانرود در سال ۱۳۹۲ در کمیسیون عمران مطرح شده ولی با گذشت بیش از دو سال هنوز کار خاصی در خصوص اجرایی شدن آن انجام نگرفته است که از شهردار شیراز تقاضامندم پیگیری نمایند و در جلسه آینده صحن شورا گزارش دهند.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴
0
پیشاپیش لیست دارایی کارگذاران پروژه را از طریق قانونی اخذ شودتا بعد از پایان پروژه هم بتوانید محاسبه اموال انها را انجام دهید
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴
0
کوه مرتاض علی نه مرتضی علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴
0
نام این کوه مرتاض علی هست