کد خبر: ۸۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در فارس:

مجلس خبرگان یک مجلس قدسی و به دور از مسائل سیاسی است/ باید به ارزش‌های غلط و نازیبای غرب حمله فرهنگی کنیم

آیت الله ایمانی گفت: به عنوان وظیفه برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اقدام به ثبت‌نام کردم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹دی گفت: نهم دی ماه روز پیمان مردم با ولایت است.

آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان فارس اظهار کرد: مجموعه شورای اسلامی با آن صلاحیت‌های قانونی که دارد و وظایفی که در قانون به عهده آن‌ها گذارده شده است، ظرفیت بزرگی برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم دارند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی نمایندگی مردم را برعهده دارند و به عنوان حافظ منافع مردم در این سنگر وارد شده‌اند و طبعا از امکانات قانونی که در اختیارشان است نسبت به مسائل و رخداد‌ها حق پیگیری دارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در اسلام دو چیز نسبت به مردم مورد تاکید فراوان قرار گرفته است و در جایگاه رفیعی قرار دارد، توضیح داد: مساله اول کنار آمدن و مدارا با آحاد مختلف مردم در مسائل گوناگون است به گونه‌ای که در برخی روایات مدارا با مردم را معادل نیمی از عقل و در برخی دیگر آن‌را نیمی از دین می‌دانند که قابل جمع با هم می‌باشند چراکه عقل و دین از هم جدا نیستند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه قدرت مسئولین در نظام اسلامی از دل مردم برخواسته است و مدارای با مردم را می‌طلبد، ادامه داد: مساله دومی که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته رفع حوائج مردم است که شامل حوائج جزیی، مسائل کلان جامعه و مسائل مربوط به روزی و معیشت مردم است که برطرف نمودن حوائج مردم بر‌تر از همه عبادات دانسته شده است.

وی توانایی رفع گرفتاری‌های مردم را یکی از نعمت‌های الهی دانست و افزود: مدارا با مردم و رفع نیازهای آنان در دستور کار شوراهای اسلامی قرار گرفته که امیدواریم آنچه که خدا به ما فرمان داده و توسط اولیاءالله تفسیر شده است را بتوانیم به اجرا بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند گرفتاری‌ها و معضلات توسط مسئولین برطرف شود، گفت: اگر با برنامه‌ریزی و دقت و حوصله وارد عرصه خدمت به مردم شویم، می‌توانیم گام‌های مهمی برداریم.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه به برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف اجتماعی نیازمند هستیم، اظهار کرد: امروز جامعه ما گرفتاری‌های زیادی در امر معیشت دارد و بیکاری جوانان تحصیلکرده از جمله مسائل و مشکلات جامعه ما است.

وی تصریح کرد: در این ۳۷ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد ما نسخه‌های دیگران را بدون توجه به شرایط خودمان اجرا کرده‌ایم که به همین دلیل به مشکلاتی برخورده‌ایم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود افزایش سطح نقدینگی در جامعه را دارای عیوبی دانست و افزود: هر یک از دولت‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد به نقدینگی اضافه کرده است به طوری که اگر روزگاری ۳۰۰هزار میلیارد نقدینگی در جامعه وجود داشت امروز به ۸۵۰هزار میلیارد رسیده است.

توجه به خارج به جای توانمندی‌های داخل یک عیب بزرگ است

آیت الله ایمانی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری و تاکید وی بر مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه برخی از مسئولین از نسخه‌های دیگران استفاده کرده‌اند و به جای توجه به ظرفیتها و استعدادهای درونی معتقدند باید مدیران را از نقاط دیگر دنیا بیاوریم که این عیب بزرگی برای ما ایرانیان است که روزگاری در سطح جهان در رفع گره‌های کور زبانزد بوده‌ایم.

وی با تصریح اینکه شوراهای اسلامی دارای ظرفیت زیادی برای حل مشکلات مردم هستند، تاکید کرد: ما نباید در مقابل هجوم فرهنگی غرب موضع دفاعی داشته باشیم بلکه باید به ارزش‌های غلط و نازیبای غرب حمله فرهنگی کنیم و مطمئن باشید که فرهنگ پوشالی غرب قابل شکستن است.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری گفت: بعد از ارسال نامه‌هایی از سوی قشرهای مختلف ازجمله جامعه روحانیت و شورای اسلامی و دانشجویان به عنوان وظیفه برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اقدام به ثبت‌نام کردم.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری یک مجلس قدسی و به دور از مسائل سیاسی است و وظیفه تعیین و نظارت بر رهبری را برعهده دارد.

وی در پایان تاکید کرد: مسائل و مطالبی که اعضای شورای اسلامی استان گوشزد کردند را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم.

دعوت اعضای شوراهای اسلامی فارس از آیت الله ایمانی برای شرکت در انتخابات

نماینده شورای اسلامی ارسنجان و رئیس شورای اسلامی استان هم با اشاره به حضور ۲۹ نفر از اعضای شورای استان که به عنوان نمایندگان هشت هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان برای بیعت با نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه شرکت کردند، بیانیه این شورا مبنی بر درخواست از آیت الله ایمانی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را قرائت کرد.

حسین نعمتی با بیان اینکه یکی از افتخارات اعضای شورای اسلامی استان فارس سرباز ولایت بودن است، پیشنهاد داد: از طرف آیت الله ایمانی یک نماینده برای حضور در شورای استان معرفی شود تا در جلسات این شورا ناظر و حاضر باشند و ارتباط این شورا با نمایندگی ولی فقیه محکمتر از قبل گردد.


سالاد


نظرات بینندگان