کد خبر: ۸۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

امام جمعه خرامه: اعدام شیخ نمر سقوط رژیم سعودی را نزدیک تر کرد

حجت الاسلام محمد صباحی گفت: رژیم سعودی به خیال اینکه با ریختن خون آیت اله نمر توانسته است جلوی خروش عظیم شیعیان را بگیرد در حال ادامه جنایت های خود است اما نمی داند که این دریای مواج این رژیم را به سقوط نزدیک تر کرده و به زودی خانه ظلم را فرو خواهد ریخت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، پس از صدور بیانیه وزارت کشور عربستان مبنی بر اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان به همراه 46 نفر دیگر، واکنش های تندی از سوی مقامات کشورهای اسلامی در پی این اتفاق به وجود آمده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/13%20nemer/13%20dey%20nemer%201.jpg

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: رژیم منحوس سعودی برای برقرار ماندن خود در منطقه با حمایت مزدوران و غارتگران آمریکایی و اسراییلی دست به هرجنایتی می زند و تفاوتی در ترور، تجاوز، اعدام، خشونت و تفرقه افکنی نمی داند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/13%20nemer/13%20dey%20nemer%202.jpg

وی با اشاره به جنایت های چندین ماهه این حکومت در یمن ادامه داد: ظلم آشکار این رژیم به مردم مظلوم و بی دفاع یمن، ماه هاست که چهره واقعی سعودیان را به مردم دنیا نشان داده است؛ البته پشت این چهره، حمایت های مختلف آمریکا و اسراییل خودنمایی می کند.

حجت الاسلام صباحی با بیان این نکته که ظلم هیچ وقت پایدار نخواهد بود گفت: رژیم سعودی به خیال اینکه با ریختن خون آیت اله نمر توانسته است جلوی خروش عظیم شیعیان را بگیرد در حال ادامه جنایت های خود است اما نمی داند که این دریای مواج این رژیم را به سقوط نزدیک تر کرده و به زودی خانه ظلم را فرو خواهد ریخت.

امام جمعه خرامه به فاجعه منا و جان باختن حاجیان در حرم امن الهی اشاره کرد و بیان داشت: ترس این حکومت از هرگونه حرکت و تجمع سیاسی در عین حالی که بنده ذلیل آمریکا و اسراییل هستند و از آنها حمایت می شود نشان دهنده این است که نه تنها توان مدیریت مراسم حج را ندارند بلکه این خاندان و حکومتش دچار یک تزلزل درونی و از هم گسیختگی فاحش هستند و برای جلوگیری از فروپاشی خود حاضرند دست به هر جنایتی بزنند.

وی در پایان ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: دولتمردان و مردم ما باید ضمن پاسداشت خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند تا این رژیم نتواند به راحتی دست به هر جنایتی بزند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Dey/13%20nemer/13%20dey%20nemer%203.jpg

شیخ نمر باقر النمر روحانی 58 ساله، مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393، دادگاه جنایی عربستان سعودی وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد، این حکم با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز گذشته اجرا شد. 

نظرات بینندگان