کد خبر: ۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

ابراز همبستگي ملت‌هاي جهان با مردم مصر

ملت‌هاي جهان در بسياري از كشورها با برپايي تظاهرات و تجمع در مقابل سفارتخانه‌هاي مصر با مردم ستمديده اين كشور ابراز همبستگي كردند.

به گزارش الجزیره،هزاران نفر از مردم جهان در مقابل سفارت‌خانه‌هاي دولت مصر در كشورهاي ديگر تجمع و تظاهرات كرده و همبستگي خود را با مردم ستمديده مصر اعلام نمودند. شركت كنندگان در اين تظاهرات خواستار كناره‌گيري "حسني مبارك " رئيس‌جمهور مصر از قدرت شدند.

ايران
دانشجويان ايراني ديروز در مقابل مقر دفتر حافظ منافع مصر در ايران تجمع كردند، آنها در اين تظاهرات عدم خشونت پليس مصر با تظاهرات كنندگان را خواستار شده و از مقامات مصري خواستند تا به مطالبات مردم عمل كنند. شركت كنندگان در اين تظاهرات خروج مبارك از قدرت و ايجاد اصلاحات سياسي در كشور مصر را خواستار شدند.

آمريكا:
بيش از دو هزار نفر از اتباع مصري ساكن آمريكا و شهروندان اين كشور در مقابل مقر سازمان ملل در نيويورك تظاهرات كردند، آنها مبارك را طاغوت ناميده و خواستار كناره‌گيري وي از قدرت شدند.
در واشنگتن نيز تظاهرات مشابهي براي دومين روز متوالي در مقابل سفارت مصر در آمريكا برگزار شد، تظاهرات‌كنندگان خواستار تسليم شدن مبارك در برابر خواسته‌هاي مردم بودند، صدها نفر نيز در مقابل كاخ سفيد در واشنگتن تظاهرات كردند.

انگليس
انگليس نيز ديروز و امروز شاهد تظاهرات عليه دولت مصر در مقابل سفارت اين كشور بود، شركت كنندگان در اين تظاهرات پرچم مصر و تونس را بر افراشته و همبستگي خود را با ملت مصر اعلام كردند.

فرانسه
بيش از 500 مصري در مقابل سفارت اين كشور در فرانسه دست به تظاهرات زدند، تعدادي از اتباع كشورهاي عربي و ساكنان فرانسه نيز در اين تظاهرات شركت داشتند، معترضان خواستار سقوط رژيم مصر و تمام رژيم‌هاي ظالم و استبدادي عربي شدند، پليس فرانسه البته در برخي موارد وارد عمل شد و مانع از نزديك شدن تظاهرات كنندگان به ساختمان سفارت شد.

ايتاليا
دهها نفر از مردم ايتاليا ديروز در مقابل مقر سفارت مصر در روم تظاهرات كردند، آنها از اعتراضات مردمي عليه دولت مبارك حمايت كرده و پلاكاردهايي براي خروج مبارك از مصر و ايجاد اصلاحات سياسي و اجتماعي در اين كشور را در دست گرفتند. اين تظاهرات فردا نيز ادامه خواهد داشت.

آلمان
برلين پايتخت آلمان نيز شاهد تظاهرات مردمي در حمايت از مردم مصر و محكوميت حسني مبارك رئيس‌جمهور اين كشور بود، مردم در اين تظاهرات همبستگي خود با خواسته‌هاي مصري‌ها را اعلام كرده و خروج مبارك از اين كشور را خواستار شدند.

اسپانيا
شهر بارسلوناي اسپانيا ديروز شاهد تظاهرات اعتراض‌آميز گسترده‌اي عليه دولت‌هاي استبدادي مصر و تونس بود، شركت كنندگان در اين تظاهرات پرچم اين دو كشور را برافراشته و از مبارك خواستند از قدرت كناره‌گيري كند.

تونس
مردم تونس كه اخيرا از زير بار قدرت‌ استبدادي خلاص شده و البته انقلاب خود را در معرض انحراف و چپاول مي‌بينند، در تظاهراتي همبستگي خود را با مردم مصر و اعتراضات در اين كشور اعلام كردند، اين تظاهرات عصر ديروز مقابل سفارت مصر در اين كشور برگزار شد.

الجزاير
الجزاير نيز علاوه بر تظاهرات ضد دولتي عليه حاكمان كشور خود، تظاهراتي را در حمايت از مردم مصر برگزار كرد.

يمن
صدها يمني ديروز نيز به خيابان‌ها ريخته و از مقر سنديكاي خبرنگاران تا سفارت مصر در صنعاء تظاهرات كردند، آنها شعارهايي را در حمايت از ملت مصر سر داده و علاوه بر مبارك از "علي عبد الله صالح " رئيس‌جمهور كشورشان نيز خواستند از قدرت كناره‌گيري كرده و از كشور خارج شود.

اردن
كشور اردن نيز اين روزها حال و هواي متشنجي دارد، اردني‌ها ديروز بعد از ظهر در مقابل سفارت مصر در عمان تجمع كرده و همبستگي خود را با ملت مصر ابراز داشتند، اين تظاهرات با حضور گسترده نيروهاي امنيتي و خفقان و تدابير شديد امنيتي برگزار شد.

فلسطين اشغالي
مردم فلسطين اشغالي نيز ديروز در تظاهراتي همبستگي خود را با ملت مصر اعلام كردند، مردم در شهرهاي الناصرة، سخنين، حيفا و كفرياسين به خيابان‌ها ريخته و خواستار سقوط قدرت‌هاي استبدادي عرب شدند. در قدس شرقي نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد.

قطر
دهها مصري در قطر در مقابل سفارت اين كشور تجمع كرده و با ملت مصر در مبارزه با حاكم مستبد خود ابراز هم‌دردي و همبستگي كردند.

عربستان
در عربستان سعودي نيز كه خود اين روزها از دچار شدن به سرنوشت مصر وحشت دارد، مجموعه‌اي كه خود را كميته آزاد مصري‌ها ناميده‌اند در پيامي به سفير اين كشور در عربستان خواستار كناره‌گيري مبارك و انتخاب رئيس‌جمهور موقت براي كشور و در ادامه تشكيل دولت وحدت ملي در كشور شدند.

لبنان
بيش از دويست لبناني و تعدادي از مصري‌هاي ساكن لبنان ديروز در مقابل سفارت مصر در بيروت تجمع كردند، شركت‌كنندگان در اين تظاهرات حمايت خود را از تظاهرات ضد دولتي مردم مصر اعلام كردند.

موريتاني

بيش از دويست نفر از مردم و جوانان موريتاني ديروز در حمايت از اعتراضات مردم مصر عليه حاكم مستبد خود به خيابان‌ها ريختند، شركت كنندگان در اين تظاهرات كناره‌گيري مبارك از قدرت را خواستار شدند،‌ آنها از مسجد جامع نواكشوط به سوي سفارت مصر در اين كشور كه از سوي نيروهاي امنيتي به صورت كامل احاطه شده بود، حركت كردند.

انتهای پیام/70

برچسب ها: الجزیره
نظرات بینندگان