کد خبر: ۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

روزی که مردم فیروزآباد بساط ساواک را جمع کردند

13 بهمن ماه سالروز فتح اولین ساواک جهنمی در کشور و اولین راهپیمایی مسلحانه توسط مردم و عشاییر انقلابی شهرستان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان روز فیروزآباد نامگذاری شده شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از فیروزنا ، 13  بهمن ماه سالروز فتح اولین ساواک جهنمی در کشور و اولین راهپیمایی مسلحانه توسط مردم و عشایر انقلابی شهرستان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان روز فیروزآباد نامگذاری شده شده است.

به همین مناسبت مراسم گرامی داشت روز فیروزآباد با حضور مردم انقلابی فیروزآباد، امام جمعه و مسئولین شهرستان در تالار هنر اداره ارشاد برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد، در این مراسم ضمن بیان خاطرات از مبارزات پیش از انقلاب در شهرستان و ساواک فیروزآباد اظهار داشت: آن روز خود ماموران ساواک اعتراف می کردند که شاه نوکر آمریکاست و خودشان می گفتند ما هم نوکر آمریکا هستیم اما به برکت این انقلاب و در چهار چوب انقلاب آزاد هستیم و این برای آمریکا صفتان غیر آزادی است. در دوران طاغوت هیچ کس آزاد نبود و آمریکا در ساواک فیروزآباد حکومت می کرد. امام (ره) مردم را آزاد کرد و امروز مردم آزادند.

وی با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری نظامیان آمریکایی نیز گفت: امروز افسران ارشد آمریکایی جلوی فرزندان انقلاب زانو می زنند و فیلم حقارت آنها در کل دنیا پخش می شود و سپاه پاک کرد آلودگی های بعد از برجام را و به برکت انقلاب امروز سلطه آمریکا وجود ندارد.

در ادامه این برنامه عباس فیروزآبادی شاعر آیینی شهرستان و علی محمدی از رزمندگان فیروزآباد به شعر خوانی و خاطره گویی در باره تسخیر ساواک فیروزآباد پرداختند.

نظرات بینندگان