کد خبر: ۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

ایران ورود و خروج‌ شناورهای بیگانه به خلیج فارس را کنترل می‌کند

 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به عبور و مرور ناوهای جنگی کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس، تصریح کرد: ناوگان خلیج فارس ما دراین منطقه مستقر است و پس از ثبت مشخصات، به آنها اجازه ورود و خروج داده می‌شود.
سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به عبور و مرور ناوهای جنگی کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس، تصریح کرد: ورود ناوهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و دیگر کشورها به خلیج فارس سال‌هاست که دیگر به صورت یک عادت درآمده و نشان‌دهنده طمع آنها به منابع نفتی منطقه است.
فیروزآبادی ادامه داد: آنها پیمان‌هایی با یکدیگر دارند که طبق آن، هر یک بخشی از هزینه‌های این حضور را تامین می‌کنند تا بتوانند سهم خود را در غارت نفت منطقه به دست آورند.
وی با بیان اینکه خلیج فارس از شمال تا تنگه هرمز، سواحل جنوبی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، به وجود جزایر و منابع عظیم نفتی و اقتصادی کشورمان در این منطقه اشاره کرد و افزود: ناوگان خلیج فارس ما دراین منطقه مستقر است و نه تنها به کنترل و پایش خلیج فارس می‌پردازند، بلکه از هر ناوی که بخواهد از این مسیر تردد کند، سؤال و جواب کرده، مقصد و محموله آن را می‌پرسند و پس از ثبت مشخصات، به آنها اجازه ورود و خروج می‌دهند.

ایران هیچ احتیاجی به دوستی کشورهای فرامنطقه ای ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، منطقه خلیج فارس را جزو آب‌های بین‌المللی دانست و تصریح کرد: البته این ترددها غیرقانونی نیستند ولی حضور کشورهای خارجی در منطقه به بهانه وجود تهدید، در حقیقت برای غارت منابع نفتی و ثروت‌های کشورهای منطقه است که متاسفانه برخی کشورهای منطقه که تکیه بر قدرت خدا ندارند نیز با آنها دست دوستی می‌دهند.
فیروزآبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ احتیاجی به دوستی و حضور آنها ندارد و همیشه گفته است که عدم حضور کشورهای فرامنطقه‌ای موجب برقراری امنیت در خلیج فارس خواهد شد.
وی همچنین در خصوص خبر سرنگونی دو فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران و موضع پنتاگون در این‌باره گفت: نیروهای مسلح کشورهای ابرقدرت هنوز عادت نکرده‌اند که شکست‌های خود را بپذیرند.
انتهای پیام/70

 

برچسب ها: خلیج فارس
نظرات بینندگان