کد خبر: ۸۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

آیت الله ایمانی:سقوط نظام شاهنشاهی معجزه بود/ انقلاب و 22 بهمن به ما تکامل بخشید

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهارداشت: دشمنان 37 سال با این انقلاب جنگیدند و همه مدل ها را ارزیابی کردند و الان به بن بست رسیدند و می‌دانند که غیر از نفوذ چاره دیگری ندارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، نماینده ولی فقیه در استان فارس در همایش بصیرتی هیات عاشقان ولایت که در سالن شهیدان گل‌های داودی کازرون برگزار می‌شد با طرح این سئوال که چرا باید برای روزهایی  در زندگی حساب ویژه ای باز کنیم؟ اظهارداشت: قرآن کریم به موسی بن عمران خطاب می کند؛ یکی از مسئولیت های تو این است که روز های خاص سال را مورد توجه قرار دهی و توجه مردم را به آن جلب کنی. این روزهای خاص یکی از دو ویژگی ها را دارد که روز خاصی می شود. یا حادثه ای بسیار تلخ در آن شکل گرفته و یا حادثه ای شیرین و اثرگذار در ذائقه و سر نوشت مردم رقم خورده است؛ یا روزی است که باید برای محتوای آن صبر کرد و بردباری داشت و یا روزی است که برای محتوای آن باید  شکر کرد.

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

آیت الله ایمانی سقوط نظان 2500 ساله شاهنشاهی و جایگزینی نظامی مردمی و الهی در 22 بهمن را معجزه قرن خواند و تاکید کرد: شاه می‌گفت؛ فراعنه مصر، امپراتوری های روم و یونان و سایر سلسله های دگری که در جهان بودند هیچ کدام عمرشان 2500 سال نشد. 2500 سال نظام  سلطنتی در ایران وجود داشته و برای بقای این نظام باید جشن گرفت و هزینه کرد.

وی افزود: آیا نباید برای روزی که نظام سلطنتی 2500 ساله سرنگون شد جشن گرفت؟ نباید آن را زنده نگه داشت؟ شکسته شدن طلسم 2500 حکومت سلطنتی جشن دارد و 22 بهمن روز شکسته شدن این طلسم است.

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

آیت الله ایمانی با اشاره به تصمیم گیری ابر قدرت ها برای ایران در زمان پهلوی خاطرنشان کرد: آن زمان همه تصمیم گیری های مرتبط با این کشور و مملکت جای دیگری رقم می خورد و ابلاغ می شد و مسئولین یک مهره و عروسک خیمه شب بازی بودند و سفیر انگلیس و امریکا تصمیم گیرنده بودند.

امام جمعه شیراز با اشاره به برگزای انتخابات آزاد سرکار آمدن دولت ها با نگاه های متفاوت در ایران بیان داشت: مطمئنا کسانی که قدرت دستشان است دوست ندارند قدرت را از دست دهند اما امروز با انتخاب مردم شاهدیم که گاهی نیروی که سرکار می‌آید 180 درجه مقابل دولت است!

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

وی با اشاره به نابرابری در دستمزد و جایگاه نیرو‌های آمریکایی حاضر در ایران و کارمندان و افسران ارتش ایران عنوان داشت: در سال‌های 43-42 حقوق یک معلم در ایران حدود 150 تومان بود. همان روز تکنسین بدنه هواپیما یعنی یک فوق دیپلم که از آمریکا آمده بود 90 هزار تومان حقوق می گرفت!! همه امرا و افسران ارتش بدون استثنا می گفتند ما ارزشمان به اندازه یک استوار یکم امریکایی نیست! یعنی یک استوار به امیر ارتش ایران دستور می داد! و آمریکا حیات خلوتی داشت به نام ایران که روزی 6 میلیون بشکه نفت، از این مملکت صادر می شد و خریدار یا آمریکا بود یا اسرائیل یا دیگر کشورهای غربی بودند.

 

این مبارز دوران انقلاب نقش ایران در حل مسائل منطقه ای و جهانی را ویژه و کلیدی توصیف و خاطرنشان کرد: تمام دنیا گفتند بشار اسد باید برود، اما ایران گفت باید بماند و با راه حل سیاسی مشکل سوریه حل شود و راه حل نظامی به نتیجه نمی رسد و دیدید که چه کسی شکست خورد، پس انقلاب و 22 بهمن ما را بالا آورد و برای روزی که به ما تکامل داده باید آن را قدر دانست.

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

وی هریک از توطئه های غرب علیه ایران را برای نابودی یک کشور از صحنه جغرافیای سیاسی کافی دانست و تاکید کرد: ایران اسلامی در برابر همه این توطئه ها ایستاد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد چون نظامی مبتنی بر منطق است و چون دیگران بر اساس منافع نامشروع و غلط خود سخن می گویند لذا پایدار نیستند و دیر یا زود باید نابود شوند همچون شوری که رفت و آمریکا هم دارد ضعیف ترین دوران زندگی خود را پشت سر می گذارد اما ایران اسلامی به عنوان کانون قدرت خود را نشان داده است.

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه آمریکا در دوران پسابرجام به دنبال روزنه‌هایی برای نفوذ است عنوان کرد: دشمنان 37 سال با این انقلاب جنگیدند و همه مدل ها را ارزیابی کردند و الان به بن بست رسیدند و می‌دانند که غیر از نفوذ چاره دیگری ندارند و می خواهند با استفاده از ابزارهای مختلف در ایران حرکتی انجام دهند که ایران از موضع خودش برگردد و چراغ سبز به آمریکا نشان دهند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن به بن بست رسیده است خاطرنشان کرد: روزی می گفتند ما دنبال عمران و ازادی و حقوق بشر و... هستیم اما الان دیگر این حرف‌ها معنا ندارد؛ ارتش نیجریه را وادار می کنند در یک روز حمله کند به حسینیه و 1000 نفر را قتل عام می‌کنند، عربستان می گوید می‌خواهم نیروی زمینی به سوریه بفرستم اما یک روز می گفتند سازمان ملل و ناتو و شورای امنیت تصویب کند ولی این روزها دیگر این حرف ها نیست چون به بن بست خورده اند.

آیت الله ایمانی- سپاه کازرون

 آیت الله ایمانی در پایان بر لزوم مراقبت و هوشیاری بیش از پیش تاکید کرد و بیان داشت: مطمئنیم که عنایات و تفضلات خدای متعال شامل حال ماست و رهبری های رهبر معظم انقلاب همانطور که تا امروز تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده در آینده هم اینچنین خواهد بود و شما عزیزان آینده را بهتر از گذشته خواهید دید.

نظرات بینندگان