کد خبر: ۸۴۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
نگاهی به شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!

از صبح امروز، شور و حرارت خاصی در جای جای شهر شیراز برپا است و اماکن عمومی و خصوصی پر است از عکس های رنگ و وارنگ با شعارهای قشنگ و گاه باورنکردنی.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس از امروز 29 بهمن ماه آغاز شد و تا 8 صبح روز پنج شنبه 6 اسفندماه ادامه دارد. هفته ای که نامزدهای انتخابات و حامیانشان چشم انتظار آن بودند تا در این فرصت با انواع و اقسام روش های تبلیغی خود را به مردم معرفی کنند.

از همین رو از صبح امروز، شور و حرارت خاصی در جای جای شهر شیراز برپا است و اماکن عمومی و خصوصی پر است از عکس های رنگ و وارنگ با شعارهای قشنگ و گاه باورنکردنی. شعارهایی که گاهی جایش فقط روی کاغذهای تبلیغاتی است و بس. متاسفانه گاهی همین شعارهای به ظاهر زیبا اما فریبنده زمینه ورود یک نفر را به مجلس شورای اسلامی فراهم می کند.

در این بین اما، عده ای از قِبَل همین شعارها و تصاویر فتوشاپ شده نان می خورند! و فرارسیدن چنین روزهایی را آرزو می کنند. از مطبوعاتی ها تا آن هایی که تراکت پخش می کنند و کسانی که داربست می بندند، همه در ایام تبلیغات انتخاباتی فعال می شوند و حتی از موهبت تبلیغات انتخابات، برخی از جوانانی که ناامید از تدبیر دولتمردان، در جستجوی شغل این در و آن در می زنند، در این ایام با حضور در ستادهای انتخاباتی، پولی به جیب می زنند و شاکر خداوند می شوند که شب عید می توانند برای خود لباسی دست و پا کنند.

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!

از این که بگذریم، نامزدهای انتخابات مجلس در شهر شیراز هر کدام به سبک و شیوه خاص خود، علاوه بر این که گوشه گوشه شهر را به تصرف درآورده اند، صفحات روزنامه ها را هم قرق کرده اند. برخی از آن ها شعارهای زیبا اما کم عمق و غیرواقعی می دهند و بالبخندهای تصنعی و تصاویر فتوشاپی و چهره های آنکارد شده، سعی می کنند، به نوعی برای مردم دلبری کنند تا رای آن ها را کاسب شوند. در حالی که نماینده دردمند و احساس تکلیف کرده و مردمدار، هیچ نیازی به چنین شعارهایی ندارند و احساسات مردم را به بازی نمی گیرند.

در ذیل  برخی از شعارهای تبلیغاتی منتشر شده را در روزنامه های استان بدون ذکر نام نامزدهای انتخاباتی و صرفا جهت تنویر افکار عمومی و قضاوت مردم منتشر می کنیم.

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
آزاده و جانباز
حضور در جنگ تحميلي و نایل شدن به مقام جانبازی كه آن روزها هيچ هدفی جز رضای خداوند متعال و بيرون راندن دشمن از خاك كشور را دنبال نمی کرد، امروز تبديل به يك شعار خوب براي تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شده است، به طوری که یکی از نامزدهای انتخابات، برای معرفی خود نوشته است: جانباز-آزاده- خانواده شهید

کسی هست مرا یاری کند
برخی اما برای انتخاب شعار انتخاباتی خود به تاریخ صدر اسلام متوسل شدند و با سوء استفاده از حادثه کربلا، «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. ای کاندیدا که مدعی شده برای همبستگی جوانان و مخالفت تندروها به میدان آمده، روی بنرهای تصاویر خود نوشته، آیا کسی هست مرا یاری کند؟

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!

صدای من...صدای زن امروز و فرداست
خانم‌ها اكثرا با شعار مدافع حقوق زنان،‌ پاي در عرصه تبليغات گذاشته اند. یکی از نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز شعار خود را «صدای من، صدای زن امروز و فرداست» انتخاب کرده. شعاری شبه فمنیستی که هدف آن جلب آرای بانوان است.

پیوسته با مردم...
یکی دیگر از نامزدهای انتخابات شعارش را سیاسی انتخاب کرده و روی تصاویر خود نوشته است؛ «پیوسته با مردم، فراتر از جناح های سیاسی». در حالی که نام این فرد، در چند لیست یک جناح سیاسی دیده می شود. قسم حضرت ابوالفضل را باور کنیم یا...

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!

من فرزند مجاهد خستگی ناپذیر...
یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز که به نوعی آقازاده محسوب می شود، در معرفی خود بیشتر از هر چیزی به شهرت پدر خود اشاره کرده و شعار تدبیر و تعامل را برای خود انتخاب کرده است.

دغدغه من، فردای کودکان کشورم است

دغدغه من، فردای کودکان و نوجوانان کشورم است، این شعار انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات است که روی رای اولی ها حساب باز کرده و شعارش را متوجه آن ها کرده است.

باز باران با ترانه...
یکی دیگر از بانوانی که وارد عرصه رقابت انتخابات مجلس شده، شعار خود را نوستالژیک انتخاب کرده است. باز باران با ترانه... مصرعی که هر کسی را یاد شعر گلچین گیلانی در کتاب چهارم دبستان می اندازد.

سرنوشتت را خودت بنویس...
یکی دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس در شیراز، شعار خود را متوجه سرنوشت مردم کرده است و به آن ها به نوعی توصیه کرده که پای صندوق های رای بیایند و به او رای دهند چرا که اگر نیایند و یا به دیگران رای دهند، سرنوشت آن ها را دیگری رقم می زند.

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!

منتظر شما هستم....شما هم منتظر من باشید
برخی اما بسیار آماتور وارد گود رقابت های انتخاباتی شده اند و تصاویر و بنرهایی از آن ها در سطح شهر و روزنامه ها دیده می شود که نه تنها جادبه ای ندارد، مردم به تبلیغاتی بودن تصویر و شعار آن ها بیشتر پی می برند. یکی از این افراد، که پیش از این خود را اصولگرا می دانست و برکناری اش از سمت قبلی را به دلیل گرایش سیاسی خود عنوان می کرد در چرخشی عجیب، پست مدیریتی خود در دولت تدبیر و امید را جزء افتخارات خود ذکر کرده است. او شعار خود را متوجه جوانان کرده و نوشته است: من منتظر جوان ها پای صندوق رای هستم، شما هم منتظر خدمتگزاری من در مجلس باشید.

چهارسال تفاوت...
یکی از نامزدهای انتخابات که فردی بازنشسته محسوب می شود شعار خود را چهار سال «تفاوت» انتخاب کرده است. او در تبلیغات خود آورده، چهار سال وفاداری... که احتمالا منظورش، وفادار بودن به رای مردم است و اما نمی توان منظورش از تفاوت را فهمید...

به هر حال، این یک هفته فرصت تبلیغات انتخابات هم با هر کم و کیفی می گذرد اما نامزدهای محترم مجلس که ان شاء الله به قصد خدمت وارد این عرصه شده اند، خود می دانند از «شعار» تا «شعور» فاصله چندانی نیست و باید به شعور مردمان آگاه، صبور و مقاوم سومین حرم اهل بیت، احترام گذاشت و شعارهایی داد که هم عقلانی باشند و هم قابل دسترس و به اصطلاح شدنی.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
0
لطفا مبلغ و تعرفه تبلیغات روزنامه ای رو هم بنویسید تا مردم افرادی که زیاد خرج میکنند و بشناسن
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
0
حتما از وبلاگ اخبار انتخابات فارس بازدید کنید. اخبار داغ انتخابات فارس عملکرد نمایندگان به صورت مقایسه استانی و کشوری رو می تونید از وبلاگ ما در یافت کنید.
وبلاگ انتخابات فارس
(entekhabmajles)
انتخاب عاقلانه
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
0
مردم آنقدر آگاه شده اند كه نماينده خود را از بين افراد صاحبنظر،دلسوز و اما... داراي تبليغات حداقلي و كم هزينه انتخاب كنند
مردم فريب رنگ و لعاب تبليغاتي را بعد از 37 سال نخواهند خورد