کد خبر: ۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
فرمانده انتظامی فارس مطرح کرد؛

برخورد شديد پليس با هنجارشكنان چهارشنبه آخرسال

سردار گودرزی گفت: با هنجارشكنان خصوصا در چهارشنبه آخرسال برخوردي شديد و قانوني خواهيم كرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، سردار سرتيپ احمدعلي گودرزي صبح شنبه 22 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: توصيه اكيد پليس برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال به شكل محله محوري است تا جوانان و نوجوانان با نظارت والدين به شادي بپردازند و كنترل رفتارها نيز بهتر امكان‌پذير باشد.

وي با تصريح اينكه پليس با رفتارهاي هنجارشكنانه و مخل نظم و امنيت عمومي مواجهه‌اي شديد و قانوني خواهدداشت، گفت: برهم زدن نظم و امنيت، خط قرمز پليس است بنابراين خودروها و افرادي كه به هر شكل با رفتار خود نظم را تحت الشعاع قرار دهند، برخوردي قهري و قانوني مي‌كند.

اين فرمانده انتظامي با يادآوري اينكه خودروهاي توقيف شده در شب چهارشنبه آخرسال، تا پايان تعطيلات نوروز در توقيف باقي خواهند ماند، گفت: با قرار دادن تمركز بر روي توزيع كنندگان مواد محترقه خطرناك، قريب به 600 هزار عدد ماده محترقه كشف، 12 خودرو توقيف و تعدادي از اماكن توزيع كننده، پلمب شده است.

گودرزي تصريح كرد: پليس فتاي فارس تمام فعاليت‌هاي فضاي مجازي را رصد مي‌كند و با سايت‌هايي كه اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره مي‌كنند، با شدت برخورد خواهد كرد.

او با اشاره با استفاده از توان 100 درصدي پليس در اين ايام، گفت: محدوديت ترافيكي در مسير منتهي به درياچه مهارلو(نمك) از ساعت 16 عصر روز سه‌شنبه 25 اسفند لغايت 4 صبح چهارشنبه 26 اسفندماه اعمال خواهد شد.

گودرزي با اشاره به تمهيدات پيش‌بيني شده براي ايام نوروز، گفت: 150 ايستگاه موقت در بوستان‌ها و گردشگاه‌هاي مختلف پيش‌بيني شده است كه با توجه به احتمال افزايش 15 تا 20 درصدي تعداد گردشگران در نوروز امسال، امكان بهتري براي برقراري نظم و امنيت فراهم باشد.

او شعار نيروي انتظامي براي سال جديد را پليس و مردم، نظم و قانون‌مداري، نشاط و بهسازي، عنوان و اضافه كرد: يكصد كانكس پيش‌بيني شده تا براي استقرار ايستگاه‌هاي موقت پليس در محل‌هاي مورد نظر نصب شود و علاوه بر اين گشت‌هاي سواره و پياده به شكل محسوس و نامحسوس نيز در دستور كار است.

گودروزي با يادآوري اينكه محدوديت‌هاي ترافيكي در جاده‌هاي ورودي و خروجي شيراز در ايام خاصي از تعطيلات نوروز اعمال مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه 70 درصد از مسافران نوروزي از مسير شمالي وارد شيراز مي‌شوند، از ساعت 7 صبح الي 24 روزهاي 29 اسفند 94 و اول، دوم و سوم فروردين 95 تردد انواع كاميون و خودروهاي باري جز حاملان مواد سوختي و فاسد شدني در اين مسير ممنوع است.

وي اضافه كرد: در محور قائميه به سمت دشت‌ارژن و تنگ ابوالحيات و قائميه به سمت نورآباد و گچساران نيز در ايام و زمان اعلام شده، محدوديت تردد براي كاميون‌ها و تريلرها اعمال خواهد شد.

به گفته گودرزي، ماموران پليس به شكل نامحسوس در اتوبوس‌هاي مسافربري حضور دارند و علاوه بر نظارت تصويري در برخي محورهاي اصلي، نيروهاي پليس راهور نيز گشت‌هاي محسوس و نامحسوسي را در مسيرهاي ارتباطي خواهند داشت.

فرمانده انتظامي فارس با يادآوري اينكه تست الكل و موادمخدر از رانندگان خاطي انجام مي‌شود، گفت: در ايام نوروز با هماهنگي انجام شده با دستگاه قضايي، سارقان و اراذل و اوباش سابقه دار در حبس باقي خواهند ماند.

گودرزي با تصريح اينكه پليس استان فارس در تمام شاخص‌هاي مورد نظر در بررسي امنيت، خوب عمل كرده است، گفت: در كشف سلاح و مهمات، مشروبات الكلي، موادمخدر و كشف جرائم، عملكرد مناسبي در سال 94 داشتيم و تا اين لحظه خوشبختانه و علي‌رغم انجام عمليات‌هاي متعدد، حتي يك نفر نيروي پليس هم تلفات نداشته است.

او از كاهش 55 درصدي جرائم كاركنان نيروي انتظامي در مقايسه با سال 92 خبر داد و گفت: براساس ارزيابي انجام شده توسط دانشگاه تهران در ابتداي سال 94، فارس داراي بالاترين احساس امنيت بوده و در سرقت‌هاي مسلحانه 35 درصد و در انواع سرقت‌ها 18 درصد كاهش را شاهد بوده‌ايم. اما امنيت موضوعي نسبي است.

رئيس پليس فارس گفت: وقتي وضعيت اقتصادي و كاسبي در جامعه مطلوب نيست، نمي‌توان گفت كه امنيت در حد مطلوبي قرار دارد. اما در مقايسه به كاهش 3 درصدي سرقت در ميانگين كشوري، فارس 18 درصد كاهش انواع سرقت را در كارنامه دارد. هرچند تا وضع ايده‌آل فاصله داريم.

گودرزي همچنين از جمع‌آوري 500 معتاد در شيراز جمع‌آوري و به اردوگاه‌ها تحويل داده شده‌اند و شهرداري نيز متعهد شده است تا پايان ارديبهشت اين افراد را نگهداري كند. پليس آمادگي دارد ظرف 24 ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوري كند، اما شرايط و امكانات براي نگهداري آنان بايد فراهم باشد.

نظرات بینندگان