کد خبر: ۸۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵

محراب ۳۰۰ ساله مسجد مقدس جمکران+تصاویر

محراب ۳۰۰ ساله مسجد مقدس جمکران که تاکنون در انباری این مسجد نگهداری می‌شده است، به مناسبت ایام نوروز در معرض بازدید میهمانان نوروزی و زوار این مکان مهدوی قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، این روزها مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی از سراسر کشور است، به مناسبت این ایام، در این مکان مهدوی نمایشگاهی با 4 غرفه در باب المعصومه(درب شماره 2) در انتهای شبستان کربلا راه‌اندازی شده است.

از نکات جالب توجه این نمایشگاه وجود 2 محراب قدیمی مسجد مقدس جمکران با قدمت بیش از 300 سال همراه با پرچم گنبد حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) است که در کنار نمایش بیش از 5 هزار عنوان کتاب مهدوی قرار داده شده است.

البته زوار می‌توانند از 800 عنوان کتب مهدوی که عموماً کم‌نظیر هستند در کتابخانه عمومی و مرکز اسناد مسجد مقدس جمکران استفاده کنند، برگزاری مسابقه کتابخوانی کوچه‌های آدینه با جوایزی همچون حکم خادم افتخاری(خارج از نوبت) مسجد مقدس جمکران به 14 آقا و 14 خانم به همراه اهدای تابلوی نفیس به 28 نفر از جمله عیدانه این نمایشگاه به زوار مسجد است.

به گزارش فارس، نمایشگاه کتابخانه عمومی و مرکز اسناد مسجد مقدس جمکران از ساعت 7 تا 22 تا چهاردهم فروردین ماه برپا خواهد بود.

در ادامه تصاویری از محراب 300 ساله مسجد مقدس جمکران می‌آید:

 

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان