کد خبر: ۸۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

نگاه به مسائل اقتصادی باید مانند فعالیت‌های هسته‌ای باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نگاه ما در رسیدن به موفقیت‌های اقتصادی باید مانند عملکرد ما در فعالیت‌های هسته‌ای باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن ۲۰ فروردین و سالروز فناوری هسته ای اظهار داشت: طی سال های گذشته ۲۰ فروردین ماه به عنوان روز فناوری هسته ای نامگذاری شده که به اعتراف بسیاری از دانشمندان و کارشناسان منصف جهان، آنچه که مربوط به ایران است در مباحث هسته ای استثنائی در تاریخ بوده است.

وی افزود: تمامی کشورهایی که دارای فناوری هسته ای هستند، با استفاده از پول، اساتید و حتی شاگردان برخی دیگر از کشورها توانستند به این فناوری دست پیدا کنند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران نه تنها از هیچ کمک مفیدی استفاده نکرد بلکه در اوج تحریم ها نیز قرار داشت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: با تمامی این مشکلات، دشمنان ترور دانشمندان ناب هسته‌ای را نیز در دستور کار قرار دادند، اما توانستیم به موفقیت چشمگیر دست پیدا کنیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه رسیدن به موفقیت اقتصادی باید با برنامه‌ریزی‌هایی مانند فعالیت‌های هسته‌ای انجام شود، گفت: همان گونه که توانستیم با استفاده از نیروی انسانی به موفقیت هسته‌ای برسیم، باید نگاه اقتصادی خود را نیز تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: در مباحث هسته ای نگاه خود را به بیرون قطع کردیم و موفق شدیم. در موضوع اقتصاد نیز باید با برنامه ریزی اصولی و علمی توجه به ظرفیت های داخلی داشته باشیم تا بتوانیم در دنیا شگفتی‌ساز شویم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تفکری که به دنبال ارتباط با آمریکا است، باعث شکست خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی سال جدید در مشهد مقدس به این نکته اشاره کرده بودند که اگر به دنبال رابطه ای خاص با آمریکا باشیم، به معنی عقب‌نشینی از مطالبات است و امروز هم شاهد هستیم که رفتارها و برخوردهای آنان با جمهوری اسلامی چگونه است.

آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: تفکری که می گوید باید با آمریکا ارتباط برقرار کنیم، نتیجه آن عقب نشینی آرام آرام از اهداف و مطالبات‌مان است و شما کافی است به اتفاقات چند مدت گذشته نگاه کنید که چگونه باید در زمان ارتباط برقرار کردن، اعتقادات و اهداف خودمان را فراموش کنیم که به طور یقین چنین نخواهد شد.


نظرات بینندگان