کد خبر: ۸۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

فرماندار کازرون: فناوری هسته ای را باید تقویت کرد/ به دولت زمان بدهیم

حمیدرضا گرامی گفت: فناوری هسته ای در همه‌ی عرصه ها مورد نیاز است، در کشاورزی، پزشکی، صنایع دفاعی، مسائل سیاسی و اجتماعی، لذا باید از آن استفاده کنیم و این فناوری را باید تقویت کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، به مناسبت فرارسیدن «روز ملی فناوری هسته ای» فرماندار کازرون در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ما اظهارداشت: ما هرچه بتوانیم برای رفاه و عزت و سربلندی کشورمان از علم و تکنولوژی روز بهره ببریم باید از آن فناوری و دست‌آورد دفاع و حمایت بکنیم و در جهت توسعه آن قدم برداریم که یکی از این موارد فناوری هسته‌ای است.

 

حمیدرضا گرامی در ادامه خاطرنشان کرد: فناوری هسته ای در همه‌ی عرصه ها مورد نیاز است، در کشاورزی، پزشکی، صنایع دفاعی، مسائل سیاسی و اجتماعی، لذا باید از آن استفاده کنیم و این فناوری را باید تقویت کرد متناسب با اطلاعات روز دنیا که مردم ما بتوانند استفاده بهینه از آن داشته باشند.

روز ملی فناوری هسته ای

وی در پاسخ به این سئوال که «برجام به چیزی که بنا بوده است رسیده یا خیر؟» بیان داشت: باتوجه به گفتمان مقام معظم رهبری دولت هم دارد تلاش می‌کند، بحث تحریم ها یک روزه نبوده و 37 سال است و اختصاصا در بحث هسته ای حدود 12 سال است بالاخره اتفاقات مذاکرات کار بزرگی بود و ما را از گذرگاه هایی عبور داد و آقا هم تایید کردند اما باید یک مقداری منتظر زمان باشیم ضمن اینکه دشمن هم قابل اعتماد نیست و به هرحال دشمن دشمنی خودش را از راه های دیگر دارد امروز بهانه مسائل موشکی است، فردا حقوق بشر و پس فردا مسائل تروریست را مطرح می‌کند.

 

گرامی در ادامه افزود: خدا هم در قرآن می فرماید نباید به دشمن اعتماد کرد اما باید تلاش خود را داشته باشیم و بهانه به دست دشمن ندهیم لذا بهترین راه اقتصاد مقاومتی است که درون زا و مستحکم است و باید برای دست‌یابی به آن، دانش‌های روز را تقویت کنیم که یکی از آن ها انرژی هسته ای است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که «باتوجه به سیاست های غربی ها و به ویژه آمریکایی ها آیا رفع تحریم ها به معنای واقعی کلمه رخ خواهد داد؟!» عنوان کرد: این تحریم ها گام به گام است و این دست‌آوردی که نسبت به گفتمان سیاسی و به دنبال آن اقتصادی برجام دنبال می‌شود باید رصد شود و برای آن هم شورای عالی امنیت ملی رصد کننده کار است بنابراین نباید زود قضاوت کرد باید گذاشت مقداری زمان به پیش رود از آن طرف هم نباید به دشمن اعتماد کرد بالاخره دولت وقت زیادی روی این موضوع گذاشت باید یک مقدار زمان در اختیار داشته باشد.

 

گرامی در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «حضرت آقا تعهدات غربی‌ها را صرفا روی کاغذ دانستند و متذکر شدند که تعهدات طرف مقابل اجرایی نشده است، نظر شما چیست؟» گفت: سخنان حضرت آقا قابل تفسیر و تحلیل نیست و صریح و روشن است.

نظرات بینندگان