کد خبر: ۸۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه آنچه که در جلسه این هفته شورای شهر شیراز گذشت؛

هتل آسمان در خیابانی با محدودیت «ام شش» 14 طبقه ساخت!/خدمت رسانی به «میت» در آرامستان جدید 250 هزار تومان/تفکیک روزانه باغات قصرالدشت

شهردار شیراز گفت:طی 2 سال گذشته بسیاری از بزرگان شهر به شهرداری شیراز به دلیل ساخت این هتل تذکراتی می دادند و می گفتند که هتل آسمان با این افزایش طبقات ،شهر و ارگ کریمخان را زیر سوال می برد و شهرداری شیراز نامه کتبی به مالک هتل نوشت تا کار را متوقف کند اما مالک سرپیچی می کرد.
به گزارش شیرازه، در یکصدو پنجاه و سومین جلسه عادی شورا، علیرضا پاکفطرت به بیان مراحل ساخت غیر قانونی هتل آسمان از سال 80 در مجاورت ارگ کریمخان زند و دست داشتن کمیسیون ماده 5 و میراث فرهنگی در این ساخت و ساز غیر مجاز همچنین اصرار مالک هتل بر سرپیچی از قانون پرداخت و خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی از 14 طبقه به بالای هتل باید تخریب شود و شهرداری حاضر است به دلیل اشتباه در صدور پروانه ساخت، خسارت تخریب را پرداخت کند تا ارگ کریمخان زند به ثبت جهانی برسد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در مکانی که هتل آسمان ساخته‌شده ضابطه "ام شش" دارد که در  سال 80 شش طبقه را اسکلت می‌سازد در حالی که به پیاده رو شهرداری تجاوز می کند و معلوم نیست که مالک، کمیسیون ماده 5 را چطور بر ادامه ساخت و ساز راضی میکند افزود: مالک هتل طی یک سال مجوز ساخت را از 6 طبقه به 14 طبقه افزایش می دهد و با موافقت شهرداری منطقه و میراث فرهنگی متراژ 164 و نیم متر برای هتل تایید می شود.

پاکفطرت ادامه داد: طی 2 سال گذشته بسیاری از بزرگان شهر به شهرداری شیراز به دلیل ساخت این هتل تذکراتی می دادند و می گفتند که هتل آسمان با این افزایش طبقات ،شهر و ارگ کریمخان را زیر سوال می برد و شهرداری شیراز نامه کتبی به مالک هتل نوشت تا کار را متوقف کند اما مالک سرپیچی می کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در روز جمعه طبق رای کمیسیون ماده 100 و با مجوز دادستانی ضمن همکاری دیگر دستگاههای شهر اقدام به تخریب بالکن های اضافه که مشکل امنیتی نیزداشت، یک طبقه از هتل را تخریب کرد افزود:معتقدم با تخریب یک طبقه از هتل مشکل ارگ کریمخانی حل نمی شود چرا که دوران زندیه در شیراز دوره شکوفایی بوده و ارگ کریمخانی با حمام وکیل ، بازار وکیل و مسجد وکیل یک مجموعه هستند که در کنار هم اثربخشی دارند که البته ارگ کریمخانی شاه‌بیت این مجموعه هست که امیدواریم با ثبت جهانی در سال های آتی شاهد حضور بیشتر توریست ها به شیراز باشیم.

خدمت رسانی به «میت» در آرامستان جدید 250 هزار تومان

در یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورا،لایحه بهاء خدمات کفن و دفن اموات سازمان آرامستانها بررسی شد و طبق نظر اعضای شورای شهر، شهرداری شیراز ضمن تحقق مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر انتقال اموات به آرامستان جدید، مکلف شدتا اطلاع ثانوی برای یک سال نخست مبلغ 250 هزار تومان به ازای خدمات رسانی از صاحب میت اخذ کند.

شهردار شیراز درخصوص این مصوبه خاطر نشان کرد:زمینی به مساحت 400 هکتار برای آرامستان جدید به وسیله شهرداری شیراز خریداری شده است که  تا خرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد و با وجود قانون عدم توسعه آرامستانهای محله ای از این پس اموات به آرامستان جدید منتقل خواهند شد.

به گزارش شیرازه موضوع معرفی نماینده شورا جهت عضویت در"ستاد تدوین برنامه راهبردی_ عملیاتی شهر و شهرداری" نیز مورد بحث واقع شد که با نظر اعضای شورای شهر آقایان؛ عرب، دهیمی و محمدیان انتخاب شدند.

تذروی نیز به عنوان ناظر شورای شهر بر سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز انتخاب شد.

موضوع اصلاح عوارض بهره برداری موقت فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نیز مورد بررسی واقع شد که طبق این مصوبه،موسسات و آموزشگاههای تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیه پایه های آموزشی قبل از دانشگاه تحت نظر آموزش و پرورش، مهد کودک و کودکستان ها، شرکت های دانش بنیان و اماکن ورزشی مشمول پرداخت عوارض بهره برداری موقت نمی شوند.

کارگران شهرداری گله مند از تعویق حقوق و مزایا


علی راستگو عضو دیگر شورای شهر شیراز با اشاره به مناسبت روز جهانی کارگر و تبریک این روز به قشر کارگری جامعه بیان کرد: مواردی درخصوص پرداخت به موقع حقوق مزایای کارگران زحمتکش در سازمان های شهرداری مطرح می شود که گله مند از تعویق حقوق و مزایای خود را دارند.

وی ادامه داد: حال که به سلامتی تأیید چارت سازمانی شهرداری صورت گرفته و پست هائی در شهرداری آماده جذب نیرو بوده و به ازای آنها از سنوات قبل پرسنلی تحت عنوان نیروهای شرکتی به فعالیت مشغولند شایسته است از بین آنها امتحان و گزینش صورت گیرد و کارا ترینشان بکار گمارده و تغییر وضعیت یابند تا انگیزه و ثبات شغلی آنان بیشتر شود و کمتر شاهد تبعیض بین آنان و نیروی رسمی بوده و بهره کشی از آنان منتفی شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اعتراض کارگران به افزایش سنوات خدمت از 30 به 33 سال درلایحه برنامه ششم توسعه دیده شده و به مجلس برای تصویب ارائه شده است افزود: تقاضا داریم نمایندگان مجلس استان فارس به آن توجه ویژه بنمایند.و از دولت و استاندار فارس تقاضا داریم صنایع را درفارس حمایت کرده تا از بیکاری کارگران جلوگیری شود.


تفکیک روزانه باغات قصرالدشت

رضا محمدیان با اشاره به سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی (ع) و عدم تبلیغات درسطح شهر گفت:سوال من از مسئولین  فرهنگی  و  اجتماعی  شهری و استانی این است آیا نام سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بواسطه وجود این حرم مطهر در شهر نیست؟ آیا نمی شود بخشی از وضعیت نابسامان اقتصادی و بیکاری شهر را با توجه بیشتر به جایگاه گردشگری مذهبی و استفاده از فرصت های مثل چنین روزی تدبیر و مدیریت کرد؟

محمدیان خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: تقاضا دارم بعد از چند سال نابسامانی و بلاتکلیفی هر چه سریعتر با تشکیل کمیته ای فنی بین تولیت محترم حرم، شورا، شهرداری، مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی و  مشخص نمودن  شرح  خدمات و نیازهای لازم، مشاوری مجرب جهت برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت به منظور تسهیل عبور و مرور و بازگشایی معابر منتهی به حرم اقدام گردد تا مردم و زوار محترم به خصوص در ایام خاص امکان زیارت این حرم مطهر را داشته باشند.

این عضو شورای شهر با ابراز تاسف از تفکیک روزانه باغات قصرالدشت و از بین رفتن آن خاطر نشان کرد: سه سال است از عمر شورای چهارم می گذرد و از ابتدای کار همه بر حل مشکل و بلاتکلیفی باغات قصرالدشت و ارائه طرح جدید با در نظر گرفتن منافع مالکان و رویکرد حفظ حداکثری باغات را شعار داده ایم و متاسفانه شاهد از بین رفتن باغات هستیم.

نظرات بینندگان