کد خبر: ۸۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین نشست کارآفرینی شیراز:

نشست کارآفرینی شیراز خردادماه برگزار می‌شود/ شیراز ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاه حوزه کارآفرینی کشور را دارد

شریف گفت: جایزه ملی توسعه اکوسیستم کارآفرینی کشور به بهترین فعالیت‌ها جهت توسعه اکوسیستم بومی ایران اعطا می‌شود.

به گزارش شیرازه، رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین نشست کارآفرینی شیراز در ارتباط با امکان ایجاد و گسترش اکوسیستم کارآفرینی در شیراز گفت: با توجه به حرکت شروع‌شده در حوزه نو ارزش‌آفرینی در شهر شیراز و ظرفیت‌های بالقوه این استان که به‌واسطه جوانان مستعد و متخصص در حال بالفعل شدن است می‌توانیم نوید این را بدهیم که این حرکت، موجی از خودباوری برای ورود به عرصه کارآفرینی به‌جای اشتغال سنتی را در میان جوانان و دانشگاهیان به دنبال خواهد داشت.

شریف بیان داشت: به‌واسطه این مهم می‌توان امید داشت که جامعه علمی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرین) حرکت کند و تفکر اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر تولید ثروت در کشور بنا بر ظرفیت‌های داخلی تقویت گردد و در جهت نیل به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام گردد.

وی افزود: در همین راستا نشست کارآفرینی شیراز طراحی‌شده تا به‌واسطه در کنار هم قرار گرفتن ابعاد و عوامل متعدد حوزه نو ارزش‌آفرینی (کارآفرینی) فرصتی را برای پایش فعالیت‌های صورت گرفته در اکوسیستم کشور و منطقه فراهم نماید و فعالان این عرصه را برای تبادل دیدگاه‌ها و یافته‌ها دورهم جمع نماید.

حبیب شریف اظهار داشت: نشست کارآفرینی شیراز در تاریخ 10 و 11 خردادماه از ساعت 9 الی 18 در محل اتاق بازرگانی شیراز برگزار خواهد شد که شامل 6 پنل اصلی است که در هرکدام از این بخش‌ها با حضور صاحب‌نظران و خبرگان حوزه مربوطه سعی خواهد شد در دو بخش، وضعیت اکوسیستم کارآفرینی بررسی شود و روندهای پیش رو ترسیم شود.

در ابتدای هر پنل 5 مقاله علمی و تحلیلی به صورت سخنرانی ارائه میشود و در ادامه پنل تبادل نظر و پرسش و پاسخ اجرا می‌شود.

وی پنل بانک، سرمایه گذاری و صندوق های خطر پذیر در اکوسیستم کارآفرینی، پنل استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، پنل نوآوری و فناوری در اکوسیستم کارآفرینی، پنل نقش دانشگاه ها، صنایع و کارآفرینان در اکوسیستم کارآفرینی، پنل بررسی وضعیت زیرساخت ها در اکوسیستم کارآفرینی و پنل فرهنگ و رسانه در توسعه اکوسیستم کارآفرینی را از جمله عناوین پنل های محوری این نشست برشمرد و گفت: هم زمان در طول این نشست، شش عنوان کارگاه متناسب با هر بخش و در راستای انتقال آگاهی دانش و مهارت افراد علاقه مند به این عرصه طراحی‌شده است.

شریف خاطرنشان کرد: تا کنون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بنیاد نخبگان استان فارس، پارک علم و فناوری فارس، پارک فناوری پردیس، اتاق بازرگانی شیراز، شتابدهنده های کسب و کار کشور، تعدادی از بانکها و صندوق های سرمایه گذاری برای همکاری در این مهم اعلام آمادگی نموده اند.

وی افزود: در نهایت، پس از طی فرآیند علمی داوری، جایزه ملی توسعه اکوسیستم کارآفرینی کشور به بهترین فعالیت‌ها و تلاش ها در راه توسعه اکوسیستم بومی ایران به برگزیدگان اعطا می‌گردد و پیش بینی می‌شود این نشست سالانه، مرکزی باشد برای تبادل نظرات این حوزه مهم و فرصتی برای رشد اکوسیستم کارآفرینی کشور و منطقه.

نظرات بینندگان