کد خبر: ۸۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
نخستین کنگره بین‌المللی کودکان در شیراز آغاز شد؛

ارسال 150 بیش از مقاله به دبیرخانه کنگره/ برپایی 10 کارگاه عملی در خصوص مسایل مهم کودکان در طول چهار روز

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی کودکان گفت: در این کنگره، آخرین اطلاعات و علم جدید، پیرامون بیماری های رشد و غدد کودکان، بیماری های عفونی، مسایل روانی، بیماری های نوزادان، اورژانس‌ها و جراحی های کودکان، مورد بحث و تبادل نظر، قرار می گیرد.
به گزارش «شیرازه»، دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی کودکان در شیراز هم گفت: این کنگره به پاس خدمات و بزرگداشت استاد امیرحکیمی، نامگذاری شده است.

سهیلا آل یاسین افزود: در این کنگره، آخرین اطلاعات و علم جدید، پیرامون بیماری های رشد و غدد کودکان، بیماری های عفونی، مسایل روانی، بیماری های نوزادان، اورژانس ها و جراحی های کودکان، مورد بحث و تبادل نظر، قرار می گیرد.

وی برگزاری این چنین کنگره هایی را دریچه ای برای تبادل علمی پزشکان متخصص و عمومی، برای کاهش رنج و آلام کودکان، عنوان کرد.

آل یاسین ادامه داد: بیش از 150 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که حدود 140 مقاله پذیرفته و به صورت پوستر ارایه می شود.

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی کودکان از برپایی 10 کارگاه عملی در خصوص مسایل مهم کودکان و با توجه به نیاز پزشکان در طول چهار روز برگزاری این کنگره خبر داد.

قد و بررسی جدیدترین دستاوردهای علمی طب کودکان

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی کودکان در شیراز، گفت: این نخستین کنگره بین المللی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که با نشست انجمن متخصصان کودکان فارس، به نام استاد امیر حکیمی، نامگذاری می شود.

سیدمحسن دهقانی افزود: تمامی بیماری های کودکان، مانند بیماری های گوارشی، قلبی، آلرژی، روماتولوژی، کلیوی، پوستی، مغز و اعصاب، روانپزشکی کودکان و اخلاق پزشکی، به عنوان محورهای این کنگره پیش بینی شده است.

وی نقد و بررسی جدیدترین دستاوردهای علمی طب کودکان را از دیگر برنامه های در این کنگره، بیان کرد.

دهقانی اضافه کرد: این کنگره با حضور حدود 500 متخصص کودکان، متخصص داخلی و پزشک عمومی، پیراپزشکی، پرستاران، تکنسین های اتاق عمل و هوشبری و تجلیل از استاد "غلامحسین امیرحکیمی" و جمعی از استادان پیشکسوت کودکان دانشگاه های سراسر کشور و دو استاد از کشور آمریکا، برگزار می شود.

این کنگره تا بیست و چهارم اردیبهشت، در شیراز ادامه دارد.
نظرات بینندگان