کد خبر: ۸۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند تاکید کرد

نیاز فراشبند به سردخانه و صنایع تبدیلی

امام جمعه فراشبند گفت: کشاورزی این شهرستان به سردخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز دارد.

به گزارش شیرازه به نقل ازسرویس سیاسی نخل بیدار حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه ی فراشبند در خطبه ی دوم نماز جمعه ی این هفته، بخش کشاورزی را یکی از بخشهای استراتژیک و مهم هر نظام خواند افزود: کشورهایی که در بخش کشاورزی  استقلال و خود اکتفایی داشته باشند به همان اندازه می تواند وابستگی آنها به دیگر کشورها کم شود و هر مقدار که در بخش کشاورزی ضعیف باشند وابستگی آنها به دیگر کشور کشور ها بیشتر خواهد شد.


امام جمعه ی فراشبند با انتقاد از وضعیت کشاورزی در کشور ایران گفت: در کشور ما سالهاست که به کشاورزانمان گفتیم بکارند و بدروند و آنها نیز چنین کردند اما به درستی نتوانستیم نظامند کنیم، به موقع بکاریم، به اندازه بکاریم و عرضه و تقاضا را برنامه مند کنیم.


وی افزود: در این امر موفقیت های خوبی داشته ایم اما چون پیوند بین مسئولین و کشاورزان و کشاورزان با مسئولین دچار افت و خیز شده آسیب های جدی به کشاورزان و بخش کشاورزی وارد گردیده.


ابر اهیمی با اشاره به ضرر و زیان هایی که امروز کشاورزان ما در بخش های دهرم و دژگاه متحمل شده اند افزود: امروز کشاوزان ما شب و روز دعا می کنند که ورشکسته نشوند چرا که  گوجه ای که هر کیلوی آن 250 الی 300 تومان بفروش می رسد  فقط جواب حق الزحمه ی کارگرانشان را می هد و سودی برای کشاورز نخواهد داشت و هزینه های کاشت و داشت، کود وسم ، برق و آب و مسائل دیگر، همه و همه از جیب کشاورزان رفته است.


امام جمعه ی فراشبند کشاورزان را بیشتر از مسئولین در این امر مقصر خواند و اضافه کرد: مسئولان جهاد کشاورزی به  کشاورزان زحمتکش ما تذکر داده بودند که چند هکتار بکارند اما عزیزان گوش نگرفتند و چند برابر آن کشت کردند و بنده از مسئولان می خواهم یکسری الزاماتی برای کشاورزان درست کنند تا آنها نتوانند به میل خود هر چه بخواهند بکارند و هر مقدار زمین که بخواهند زیر کشت ببرند.


حجت الاسلام ابراهیمی از شوراهای بخش دهرم خواست که با کمک تعاونیهای روستایی، جهاد کشاورزی و بخشدار دهرم حتما اقدام به تاسیس کارخانه و سرد خانه بصورت تعاونی یا خصوصی در دست بررسی و اقدام و عمل داشته باشند چرا که جلوی ضرر هر وقت گرفته شود سود و منفعت است.


وی در ادامه استفاده از کارت هوشمند جهت بهره برداری از آبهای زیر زمینی را نیز بسیار مهم نامید از مسئولان خواست کشاورزان را ملزم نمایند که چاه های خود را هوشمند نمایند تا دیگر هر شخص نتواند بیش از حد آب از سفره های زیر زمینی برداشت نماید و در صورتی که کشاورزی از انجام این کار سر با زند باید برخورد قانونی صورت گیرد.


امام جمعه ی فراشبند تشکیل تعاونیهای توزیع و مصرف را نیز بسار حائز اهمیت خواند و از مسئولین امر خواست تا با تشویق کشاورزان  به این سمت بروند که در هرمنطقه  با توجه به محصولی که کشت می کنند تعدادی کارخانه های کوچک وبزرگ، سردخانه های کوچک و بزرک ایجاد کنند تا مازاد بر توزیع و مصرف بصورت فراورده وارد بازار شود.


وی اضافه کرد: اگر در سالهای گذشته به این فکر بودند امروز هزاران تن گوجه فرنگی، یا در سرد خانه ها نگهداری می شد و یا تبدیل به رب گوجه می شد و این عمل باعث تعادل و بالانس کردن قیمت ها می شد و امیدوارم در این سال اقدام وعمل مربوط به این عمل صورت گیرد و بیش از این متضرر نشوند.


خطیب جمعه ی فراشبند در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت روز پاسدار، این روز را به خاطر تاسی از سرور  شهیدان حسین ابن علی(ع) خواند که هر چه داشت در راه خدا هدیه نمود و توانست به خاطر قربانی کردن خود و عزیزان و اصحابش اسلام را از پرتگاه انحراف رژیم ستمگر بنی امیه نجات دهد.


ابراهیمی روز  پاسدار را یاد آور پرچم فتحی خواند که پیراهن خونین حسین ابن علی (ع) در کربلا برافراشته شد و توانست ریشه ی بنی امیه را بخشکاند و از بین ببرد.


وی افزود:همانگونه  که شما نیز با پرچم پاسداری و لباس سبز سربازی به جنگ و ستیز با بنی امیه های زمان رفته اید و هم اکنون نیز در دفاع از حرم اهلبیت عصمت و طهارت هستید.  


امروز رهبری عزیز و ملت ایثارگر بر شما مباهات می کند، چراکه شما مردانه مردن و ایثار و فداکاری کردن را از حسین ابن علی (ع) آموخته اید و اگر شما ها و فرمانده ی شما سردار سلیمانی عزیز و امثال او نبودند امروز تروریست ها به مرز های ما رسیده بودند و هر روز روستاها و شهرهای مرزی ما آماج گلوله های خودقرار می دادند و بر همه ی مسئولین محترم لازم است که با تمام وجود و امکانات از سپاه دفاع کنند و حرفهایی که باعث تضعیف انان شود بر زبان نیاورند.


امام جمعه ی فراشبند با اشاره به جانفشانی های جانبازان عزیز، روز جانباز را به همه جانبازان و شهیدان زنده تبریک گفت و افزود: مایه ی مباهات است برای جانبازان عزیز ما که روز میلاد حضرت عباس، بزرگ جانباز کربلا برایشان لقب داده شده و ان شاء الله که همه ی جانبازان عزیز در معیت حضرت ابوالفضل بر سر سفره ی حضرت ابی عبد اله مهمان باشند.


حجت الاسلام هادی ابراهیمی تغییر و تحولات پالایشگاه بزرگ فراشبند را به جهت تغییر پیمانکار و اخراج کارگران را بسیار ناخوشایند تلقی کرد و گفت: بنده عرض میکنم و به مسئولین پالایشگاه نیز متذکر می شوم که اجازه ندهید به خاطر تغییر و تحول در بخش های پیمانکاری کارگران بومی  منطقه  وحتی غیر منطقه که سالها در این پالایشگاه کار کرده اند و ایام جوانی خود را در اینجا گذرانده اند به آسانی از کار اخراج شوند چرا که آنها نیز فرزندان ما هستند و حق آب وگل دارند، زن وبچه دارند، امید به زندگی دارند و با اخراج آنها آنچنان استرس و اضطرابی در خانواده ها ی انها بوجود می اید که باعث بدبینی آنان به نظام  و به مسئولین پیش می آید و موجبات غم و رنج انها بوجود می اید.


انتهای پیام/



نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان