کد خبر: ۸۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری:

اقدام مدافعان حرم بر پایه اخلا‌ق‌مداری و تکلیف‌محوری است

آیت‌الله کلانتری گفت: تمامی اقدامات آمریکا و صهیونیسم در سوریه، عراق و یمن با کمک عربستان، ترکیه، قطر و سایر هم پیمانانشان انجام می‌شود و همگی با هدف مبارزه با نظام اسلامی و مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش «شیرازه»، آیت‌الله علی اکبر کلانتری، منتخب مردم فارس در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع اقشار مختلف مردم و بسیجیان با انتقاد از برخی افراد عافیت‌طلب و فاقد بصیرت که از چرایی حضور مقتدرانه مدافعان حرم در سوریه و عراق سخن می‌گویند، گفت: این‌ها بدانند که اگر رشادت و پایمردی فرزندان این مرز و بوم نبود باید در پشت مرزهای ایران با دشمنان می‌جنگیدیم.

وی با تأکید بر اینکه حکم عقل، منطق و شرع آن است که هیچ‌گاه از مبارزه با ظلم و ستم و مقابله با استکبار و تروریسم غفلت نکنیم، افزود: اقدام ارزشمند مدافعان حرم در دفاع از زنان، کودکان و مستضعفین که در راستای عمل به دستورات شرع و قرآن است را باید ستود.

آیت‌الله کلانتری اقدام امروز مدافعان حرم به‌عنوان پیروان راستین مکتب اهل بیت(ع) و قیام عاشورا و سرمشق قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر بر پایه اخلا‌ق‌مداری و تکلیف‌محوری عنوان کرد و افزود: فرزندان این مرز و بوم با نثار جان خویش تداوم خط سرخ شهادت و قیام کربلا را رقم می‌زنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: تمامی اقدامات آمریکا و صهیونیسم در سوریه، عراق و یمن با کمک عربستان، ترکیه، قطر و سایر هم پیمانانشان انجام می‌شود و همگی با هدف مبارزه با نظام اسلامی و مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) است.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به قیام کربلا و نقش برجسته و بی‌بدیل امام حسین(ع) در رهبری جامعه تصریح کرد: ایشان در مواجهه با مسائل مهم و کلان جامعه زمان خود نیتی جز ادای تکلیف نداشتند و رعایت اخلاق اسلامی در فعالیت‌های فردی، مذهبی و اجتماعی را سرلوحه قرار داده بودند و شهدای مدافع حرم با تأسی از امام حسین(ع) حرکت بسیار ارزشمندی انجام دادند و بیرون از مرزهای وطن خویش در راه اعتلای اسلام و ائمه اطهار(ع) قدم برداشتند.

وی افزود: هنگامی که امام حسین(ع) قصد خروج از مدینه را داشتند خطاب به افرادی که ایشان را از قیام علیه یزید منع می‌کردند فرمود من به هدف اصلاح امت و منظور امر به معروف و نهی از منکر بیرون می‌روم ‌که این حق و مصداق ادای تکلیف الهی و شرعی است و رزمندگان جبهه مقاومت نیز امروز بر همین اساس با گروه‌های تکفیری مبارزه می‌کنند.

نظرات بینندگان