کد خبر: ۸۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
مسئول تبلیغات اسلامی خنج :

اهمیت پرداختن به امر مهم تبلیغ دینی و ارزشهای معنوی، بسیار ضروری است

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان خنج گفت: با توجه به اینکه بزرگترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران، توطئه های تبلیغاتی است، اهمیت پرداختن به امر مهم تبلیغ دینی و ارزشهای معنوی، بسیار ضروری است.

به گزارش شیرازه؛به نقل از خنج کهن رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج بمناسبت یکم تیرماه سالروز ﺗﺄسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک این روز، گفت: در دورانی که بودجه تبلیغاتی در جهان از بودجه تسلیحاتی و نظامی پیشی گرفته و جنگ نظامی جای خود را به جنگ تبلیغاتی داده است، می توان گفت که تبلیغات از سرمایه های عظیم قرن حاضر به شمار می آید.

حجت الاسلام قاسم اسلامی نسب اظهار داشت: با توجه به اینکه بزرگترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران، توطئه های تبلیغاتی است، اهمیت پرداختن به امر مهم تبلیغ دینی و ارزشهای معنوی، بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، نهاد مقدس و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن رسالت عظیم رساندن حقایق اسلام به دنیا و شناساندن آن به مردم برای پرداختن به امر تبلیغات دینی، در یکم تیرماه 1360 به فرمان امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، ﺗﺄسیس گردید.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی خنج افزود: این نهاد، کارِ سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت و ﺗﺄسیس مراکز اطلاع رسانی، اعزام مبلغ در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی، ﺗﺄسیس مراکز قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآن کریم و همچنین هدایت و ساماندهی تشکل های مذهبی، مردمی و ...، را بر عهده دارد که با پیام آزادی انسانها بر پایه عدالت، صلح، وحدت و برادری، به فعالیت می پردازد.

اسلامی نسب عنوان کرد: در حال حاضر نهاد ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در سطح شهرستان خنج با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود در شهرستان و با همکاری همه جانبه امت اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت، رسالت عظیم تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی را بر عهده داشته که با لطف و عنایت حضرت پروردگار و حمایت همه جانبه دلسوزان اسلام، توانسته در زمینه احیاء و ترویج ارزشهای اسلامی موفقیت های چشم گیری داشته باشد.

وی اظهار داشت: در زمینه اعزام مبلغ در هر سال بیش از 200 نفر روحانی به نقاط مختلف شهرستان اعزام می شوند که با صدها ساعت کار آموزشی و دینی، مردم را با احکام، ارزشهای دینی و معارف اسلامی آشنا می نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه آموزش های قرآنی، هر سال نزدیک به دو هزار نفر از جوانان و نوجوانان شیعه و اهل سنت شهرستان در کلاس های فراگیری علوم قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآنی شرکت می کنند.






رئیس تبلیغات اسلامی خنج افزود: هر سال به مناسبت های مختلف، صدها کارگاه آسیب شناسی اجتماعی و همچنین گفتمان های دینی جوان در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان با حضور اساتید مجرب برگزار می گردد که صدها نفر از آحاد مختلف مردم اعم از برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در این برنامه ها حضور فعال دارند.

اسلامی نسب در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری مناسبتهای دینی و مذهبی توسط این نهاد اشاره نمود و گفت: همانگونه که امت اسلامی شهرستان خنج استحضار دارند، هیچ مناسبت دینی و انقلابی نیست مگر اینکه به همت تشکل های مردمی برگزار شود که هر ساله افراد زیادی از برادران و خواهران تشیع و تسنن در این مراسمات شرکت می کنند.

وی، حمایت از تشکل های مردمی و مذهبی را یکی دیگر از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم همواره نقش اصلی را در مراسمات و مناسبتهای دینی و انقلابی به عهده دارند. تشکل های مردمی، سرمایه های اصلی نظام اسلامی می باشند و همواره مورد حمایت مادی و معنوی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که نقش هماهنگی و سازماندهی تشکل های مردمی و اداری را بر عهده دارد که بحمدالله این نهاد ارزشمند در شهرستان خنج همواره مورد حمایت مسئولین و مردم قرار گرفته که موجب سپاس و تشکر می باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنج در خصوص فعالیتهای عمرانی این نهاد نیز گفت: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خنج هم اکنون در زمینه احداث خانه عالم در سطح شهرستان فعالیت دارد که با حمایت فرمانداری توانسته در مرکز بخش محمله و همچنین روستاهای مز، حسین آباد، چاه طلا و جنگویه موفق به ساخت خانه عالم شود.

اسلامی نسب در پایان با بیان اینکه نهاد سازمان تبلیغات اسلامی در هر عرصه ای که احیاء ارزشهای اسلامی نیاز به حمایت داشته باشد، حضور فعال داشته و دارد، عنوان کرد: لازم می دانیم از حمایتهای همه جانبه مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و همکاران این نهاد ارزشمند و همچنین مسئولین محترم شهرستان و تشکل های مردمی که همواره ما را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار می دهند، سپاسگزاری نماییم.

برچسب ها: تبلیغاتاسلامی ، خنج
نظرات بینندگان