کد خبر: ۸۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان گفت:

فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر همت مسئولان امر را می طلبد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان گفت: باتوجه به بالابودن تقاضای موادمخدر درکشور،تنهاراه مبارزه با آن فرهنگ سازی است وکارفرهنگی هم پرهزینه است که همت مسؤلان امر را می طلبد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،در جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛ مهبودی مدیرآموزش وپرورش سپیدان گفت: متاسفانه درکشور ما آمار مبتلایان به موادمخدر روز به روز بیشترشده وسن ابتلا به آن هم کاهش یافته است.

سعیدمهبودی افزود:علیرغم اینکه مرزهای کشورما جهت جلوگیری ازورود موادمخدرشدیدا کنترل می شود اما متاسفانه باتوجه به زیادبودن تقاضای مواد مخدر درداخل کشورازیک طرف وجایگزینی موادمخدرصنعتی به جای موادمخدرسنتی وامکان تهیه آن درداخل کشور از طرف دیگر، امکان کنترل آن کاهش یافته است.

وی افزود: باتوجه به بالابودن تقاضای موادمخدر درکشور،تنهاراه مبارزه با آن فرهنگ سازی است وکارفرهنگی هم پرهزینه است که همت مسؤلان امر را می طلبد.

مدیرآموزش وپرورش سپیدان،ضمن تاکیدبرفعال نمودن کمیته پیشگیری ازآسیب های اجتماعی افزود:برگزاری کارگاه آموزشی باحضور اساتیدمجرب،برگزاری نمایشگاه سیار،ارسال پیامک برای تمامی مدیران مدارس،نصب بنروپلاکارد و... ازجمله برنامه های آموزش وپرورش در راستای هفته مبارزه باموادمخدرمی باشد

مهبودی در این جلسه گفت: ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب ها از مهمترین برنامه های حوزه در سال تحصیلی جاری می باشد که امیدواریم بتوانیم در سایه همفکری و هم اندیشی، ایفای نقش مراقبان سلامت مدارس، عنایت مدیران مدارس و مخصوصا با تعامل بهتر با مرکز بهداشت گام های عملی بلندتری را در این خصوص برداریم.

وی با اشاره به مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی،اهداف کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر را بسیار مهم توصیف نمود و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را لازم و ضروری دانست و بر همکاری بیشتر اعضای کمیته در این راستا تاکید نمود.

مدیرآموزش وپرورش سپیدان اجرای طرح ها و برنامه های مختلف  در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را یادآور و خواستار نظارت و ارزیابی مستمر از این برنامه‌ها و فعالیتها شد.

مهبودی اطلاع رسانی و آموزش اولیاء را در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر و کارساز دانست و برگزاری مطلوب جلسات انجمن اولیاء و مربیان با محوریت بحث پیشگیری را از مهم ترین خواسته های خود عنوان نمود.

وی ضرورتها و راهکارهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس را خاطر نشان ساخت و فرهنگ سازی را به عنوان اصلی مهم و اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی توصیف نمود و از اعضای کمیته و مدیران مدارس خواست تا برنامه های خود را در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان یکی از وظایف آموزش و پرورش را تربیت شهروند خوب عنوان نمود و اذعان داشت:بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های نظام های آموزشی دنیاست و تربیت یک شهروند خوب انتظاری است که جامعه از نظام آموزش و پرورش خود دارد.

وی تصریح نمود: آموزش و پرورش اگر بتواند شهروندانی آگاه،مسئول و خلاق پرورش دهد، به راحتی می تواند به اهداف و برنامه هایش برسد.

این مسئول فرهنگی در ادامه با بیان اینکه در جوامع امروزی آموزش و پرورش به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی بحساب می آید،گفت: قطعاٌآموزش وپرورش تاثیرگذارترین نهاد در بحث آموزش و پرورش انسانهاست.

وی،ارتقای سلامت دانش آموزان را از مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش اعلام و اظهار امیدواری نمود:در سایه همفکری و عنایت مدیران مدارس و با تعامل و همکاری یکدیگر بتوانیم نقش موثرتری را ایفا نمائیم.

مدیر آموزش و پرورش سپیدان در پایان مطالب خود،تشکیل جلسات آموزشی با حضور مدرسین آگاه و خبره در زمینه پیشگری از آسیب های اجتماعی را توصیه و خواستار معرفی مدیران فعال در عرصه پیشگیری از آسیب ها در مدارس شد.

در پایان اعضای کمیته راهکار های عملی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی  را مورد بررسی قراردادند.

نظرات بینندگان